Češi chtějí mít hlavu jako Martina, čepice už vyprodali

Veronika Skálová Veronika Skálová
25. 2. 2010 12:20
Alpine Pro další došívání kolekce nechystá. Zmizel by tak punc originality
Populární Martina v populární čepici.
Populární Martina v populární čepici. | Foto: Reuters

Brno - Toužíte vyrazit za sportem ve stejném kompletu, v němž Martina Sáblíková opouští olympijskou vesnici ve Vancouveru? Abyste ho dali celý dohromady, budete muset mít pořádné štěstí.

Z olympijské kolekce ušité pro olympijskou výpravu českou firmou Alpine Pro totiž v prodejnách zbývají jen poslední kusy.

Levné zboží je pryč téměř zcela, teď obchodníci čekají, jak historické úspěchy Martiny Sáblíkové podpoří chuť Čechů mít doma třeba i dražší kalhoty či bundu "podle Sáblíkové".

"V celé republice jsou podle našich posledních počtů k dostání asi dva tisíce kusů z olympijské kolekce. Největší zájem byl o nástupové čepičky, lidé hodně kupují i rukavice nebo organizéry - taštičky na doklady se spoustou šikovných kapsiček," shrnula Lenka Benešová ze společnosti Alpine Pro.

Už menší zájem mají lidé o nákladnější kusy oblečení. Výjimkou jsou prošívané vesty v pánském i dámském provedení, jak potvrdila prodavačka v brněnském obchodě Alpine Pro.

"Čepice už jsou pryč, zájem je o rukavice, ale dobře se prodávají i vesty," konstatovala prodavačka z pobočky Alpine Pro v brněnské Olympii, která je jednou z patnácti, kde se kolekce dá koupit.

Právě vesty, stejné jako nosí olympionici, si fanouškové po dobu trvání her mohou koupit za akční cenu 999 korun. O stokorunu méně stojí nástupové tepláky v modrém pánském provedení, červené dámské přijdou na 749 korun.

Vesty, další hit české olympijské garderoby.
Vesty, další hit české olympijské garderoby. | Foto: Martin Malý

"Cena nástupového olympijského setu je odvozena od nejvyšší kvality použitých materiálů. Jedná se o naše špičkové produkty i využité materiály," vysvětlila Benešová.

Zájem o olympijskou kolekci se zvedl hned po jejím představení loni na podzim. Velká část oblečení, které Alpine Pro nabídla do běžného prodeje, byla pryč ještě před Vánoci. Žádné došívání však první česká firma, která olympijskou výpravu oblékla, neplánuje.

"Ušili jsme celou kolekci s rezervou asi 25 procent, právě ta byla určena pro prodej fanouškům. Do prodeje šlo přibližně kolem sedmi tisíc kusů. Přece jen jde o exkluzivní kolekci. I to je důvod, proč není k dostání v e-shopu," přiblížila Benešová.

Další vlna zájmu přišla minulý týden, po zahájení her. Do Alpine Pro píší i zahraniční fanoušci, kterým se barevné oblečení s motivem olympijských kruhů v českých národních barvách zalíbilo. A chtějí vědět, zda si ho mohou koupit v elektronickém obchodě. Čeká je však zklamání. Kolekce je k mání výhradně v patnácti provozovnách v Česku.

Je však možné, že za dva roky, kdy česká výprava vyrazí na letní olympiádu do Londýna, už bude nová kolekce po internetu dostupná. Česká firma totiž bude olympijský tým oblékat po celé čtyři roky.

"V současné chvíli dochází k analýze a vyhodnocování úspěšnosti a prodeje zimní olympijské kolekce. Na základě zkušenosti z letošního roku se v hlavách realizačního týmu již nyní pomalu rodí plány a návrhy na novou kolekci pro letní olympijské hry v Londýně v roce 2012. Nelze tedy říci zatím přesný termín, kdy se na kolekci začne pracovat. Není logicky rovněž ještě rozhodnuto, jaké zvolíme prodejní kanály, každopádně zvážíme i další možnosti, které se nyní po úspěchu současné kolekce samy nabízejí," naznačila Benešová.

Až dosud oblékal českou olympijskou výpravu Adidas, který jim poskytoval výrobky z běžných kolekcí. Podobné originální vybavení jako na olympiádu ve Vancouveru, navíc od české firmy, zatím výprava neměla. Ani fanoušci tak neměli možnost zakoupit si unikátní kousky, které jim budou sportovní svátek připomínat.

 

Právě se děje

Další zprávy