Část ČSA definitivně připadla tajemnému kupci

ina, hpv, aju
6. 10. 2007 12:00
Kamil Slavík mohl nakupovat pro zbrojaře Hávu
Foto: Ondřej Besperát

Praha - Vlekoucí se prodej nákladové divize Českých aerolinií je konečně uzavřen. Podle informací deníku Aktuálně.cz vítězná firma z tendru - Central European Handling - konečně zaplatila ČSA za její dceřinou společnost Air Cargo.

V soutěži o lukrativní nákladový terminál zvítězila CEH letos v červnu, protože nabídla v elektronické aukci nejvyšší cenu. Podle dříve zeřejněných neoficiálních informací jde o 963 milionů korun (tedy o 13 milionů více, než za výstavbu terminálu daly ČSA).

"Ano mohu potvrdit, že transakce byla koncem tohoto týdne provedena," uvedla pro deník Aktuálně.cz Daniela Hupáková mluvčí aerolinií.

Stojí za vším Háva?

Společnost Central European Handling vznikla teprve loni v listopadu. Jejím vlastníkem je bývalý zaměstnanec aerolinií Kamil Slavík. Ten pro ČSA pracoval od roku 1987. Slavík terminál dobře zná ve státních aerolinkách měl na starosti jeho výstavbu. Ta se nakonec prodražila o víc než 400 milionů korun.

Podle informací deníku Aktuálně.cz začal přebírat Air Cargo včera navečer.

Kdo mu pomáhal s financováním bezmála miliardového obchodu, o tom Slavík mlčí.

Kamil Slavík se odmítl k transakci vyjádřit s tím, že vše bude obsaženo v tiskové zprávě, která se nyní připravuje.

Podle informací, které má deník Aktuálně.cz k dispozici, je Slavík v celé transakci jen prostředníkem při nákupu terminálu a faktického majitele kryje. Opravdový vlastník zůstává nejasný. Na trhu se však spekuluje, že jde o zbrojaře Richarda Hávu. Ten zatím tyto spekulace v tisku popřel.

"Tyto spekulace jsou naproso nepravdivé," uvedl Slavík pro deník Aktuálně.cz.

Vylepšení pokladny

ČSA se kromě Carga rozhodlo v letošním roce odprodat také divizi Catering, která zajišťuje občertvení na palubách. Spolu s Cargem ji aerolinky vyčlenily v dubnu do samostatné dceřiné společnosti. Zájemci o koupi si pak vymínili několik měsíců na pozorování firmy, jak funguje samostatně. O dalších krocíh zatím ze strany ČSA není slyšet.

Obě divize chtěly ČSA prodat kvůli tomu, aby se mohly soustředit na svou hlavní činnost podnikání a vylepšily si tak zvané cash flow.

 

Právě se děje

Další zprávy