reklama
 
 

Boj o dětské jídlo. Strakatý puding žaluje diskont

2. 3. 2012 15:35
Dvě velké firmy, Oetker a diskont Aldi, se přou o obrázek krávy na obalech

Düsseldorf - Do sporu ohledně vyobrazení krávy na obalech pudingů pro děti se pustily dvě velké evropské firmy.

Potravinářská skupina Oetker, která působí i v Česku, začala bránit jeden ze svých výrobků - strakatý puding Paula. Zažalovala diskontní řetězec Aldi, desátého největšího obchodníka na světě. Aldi totiž začal ve svých evropských obchodech nabízet podobný puding s názvem Flecki.

Vedle toho, že jsou určeny především pro děti, jsou si totiž oba výrobky podobné svými etiketami. Je na nich zobrazena kráva. Oetker si přitom vyobrazení krávy Paula jako jednoho ze svých nejznámějších výrobků nechal zaregistrovat, je chráněno od roku 2005.

Podle zástupců Oetkera jde tedy o klamání spotřebitelů a porušení hospodářské soutěže na trhu.

Záměna nehrozí

Oetker proto řetězec Aldi zažaloval a chce dosáhnout celoevropský zákaz prodej pudingů Flecki. A zatím neuspěl - okresní soud v Düsseldorfu rozhodl, že si obě krávy na výrobcích podobné nejsou a zákazníci si je tak nemohou splést.

"Neexistuje nebezpečí záměny," rozhodl soudce Joan Brueckner-Hofmann. Rozdíly mezi vyobrazením obou motivů na pudincích jsou podle soudce natolik rozdílné, že si lidé v obchodech nespletou. Oetker se ale ještě může proti verdiktu soudu odvolat.

Tyto hračky dětem nekupujte. Úřady před nimi varují:

Boj o dětské zákazníky je pro výrobce i prodejce důležitý. Děti se totiž velmi často řídí podle toho, co vidí v reklamě a jak je výrobek zpracovaný.

Reklama zaměřená na děti

Z nedávné studie britských vědců, o níž informuje agentura Reuters, také vyplývá, že televizní reklamy v dětech skutečně probouzejí chuť na sladkosti a nezdravé kalorické bomby.

Studie potvrzuje sérii předchozích vědeckých výzkumů, které zjistily, že děti mají tendenci vyžadovat nezdravé chipsy, čokoládky atd. poté, co na ně viděly reklamu.

Výrobci potravin, kteří ve svých kampaních míří na děti, se dostávají pod stále větší drobnohled, připomíná Wall Street Journal. Regulátoři v USA už loni schválili normy, kterým se mohou výrobci jídla pro děti ve věku dva až sedmnáct let dobrovolně podřídit. Mezi ně patří hlavně omezení solí, tuků a cukr.

autor: Tomáš Fránek | 2. 3. 2012 15:35

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama