Billboardy se zbytečným sexem vadí Radě pro reklamu

Veronika Skálová Veronika Skálová
3. 6. 2011 15:21
Komise rady označila za neetické dvě billboardové kampaně na stavebnictví
Firma Q8 byla jedním z prvních kandidátů na letošní Sexistické prasátečko.
Firma Q8 byla jedním z prvních kandidátů na letošní Sexistické prasátečko. | Foto: Sexistické prasátečko

Praha - Jeden z kandidátů na titul Sexistické prasátečko 2011, tedy soutěže o nejsexističtější reklamu, jejíž třetí ročník letos vyhlásilo Nesehnutí, dostal napomenutí arbitrážní komise Rady pro reklamu.

Ta označila za neetickou billboardovou kampaň firmy Q8, která zpodobňuje spoře oděnou ženu s vystrčeným pozadím obklopenou lešením. Vše doplňuje slogan "postavíme vám ho všude". Na rozhodnutí komise upozornila jako první ČTK.

Společnost Q8 ve svém vyjádření pro komisi uvedla, že reklamní kampaň zadala agentuře s tím, že plánuje expanzi mimo Brno.

"Zadavatel popírá, že by při zadávání a tvorbě reklamních billboardů bylo záměrem snižování důstojnosti žen, ani vytváření vulgárního a sexistického dojmu. Zadavatel zároveň zdůrazňuje, že kampaň měla pouze dvouměsíční trvání a byla ukončena ke dni 31. března 2011," uvedla komise ve zprávě.

Ve stejné době komise posuzovala billboardovou kampaň společnosti Excel Mix Cz, která prodává mimo jiné lepidla pro zateplování domů. Reklamě dominuje fotografie souložící dvojice a slogan „jednoduchá aplikace - vynikající výsledek".

Také tuto reklamu označila komise za neetickou. Je podle ní v rozporu s normami slušnosti a mravnosti a použitý motiv nemá žádnou souvislost s propagovaným produktem.

Letošní kandidáti se už schází, prohlédněte si je:

Společnost Excel Mix ale celou situaci vidí jinak. "Kampaň připravil zadavatel na podporu své značky především mezi koncovými spotřebiteli - tedy u stavebních firem, firem, které se zabývají zateplováním panelových domů. Z těchto důvodu volil zadavatel i formu komunikace. Domnívá se, že zvolený způsob je této cílové skupině blízký a srozumitelný," uvedla komise stanovisko společnosti. Fotografie navíc podle firmy nemá představovat soulož, ale objetí.

Letos v únoru se výtky od komise dočkal i jeden z účastníků minulých ročníků soutěže Sexistické prasátečko - síť zastavárek Index, které na svých letácích používají fotografie nahých modelek. Ty jsou podle komise zcela bez souvislosti s nabízenými službami.

Partnerem letošního ročníku Sexistického prasátečka je i Aktuálně.cz. Návrhy sexistických reklam je možné zasílat na adresu soutěž@nesehnutí.cz. Hlasování o nejsexističttější reklamě bude na stránkých Aktuálně.cz probíhat letos v říjnu.

Vítězové Sexistického prasátečka 2010:


 

Právě se děje

Další zprávy