reklama
 
 

Autor rady století promluvil. Dejte peníze do Ameriky

4. 1. 2011 9:50
Kdo nakoupí akcie v USA, vydělá letos 20 procent, tvrdí šéf analytiků Goldman Sachs

New York - Kdo poslechl Jima O'Neilla, šéfa analytiků v Goldman Sachs, mohl vydělat hodně peněz. O'Neill se proslavil nadmíru úspěšnou předpovědí oslňujícího růstu ekonomik ze skupiny BRIC (Brazílie, Rusko, Indie, Čína).

Jeho predikci se začalo říkat doporučení století.

Co O'Neill předpovídá nyní? Podle něj překvapí americká ekonomika silnějším než očekávaným růstem a to se odrazí na výnosu amerických akcií. Vzrostou letos o 20 procent.

"Naopak bych se bál dluhopisů, protože jejich výnosy půjdou kvůli ekonomickému růstu nahoru," říká O'Neill, který také věří v pokračování růstu amerického dolaru.

Ekonomický růst bude silný a překoná i ty nejoptimističtější prognózy. Projeví se i na stále strádajícím pracovním trhu, který se konečně dočká zlepšení.

Americká ekonomika se sice dále bude potýkat s velkou mírou zadlužení domácností, nízkou úrovní osobních úspor a velkým deficitem, ale rok 2011 bude začátkem nové fáze silného růstu.

V roce 2010 se hodně investorů bálo, aby americkou ekonomiku nepotkala recese s dvojitým dnem, Fed proto ohlásil další vlnu kvantitativního uvolňování, kterým chce ekonomiku oživit a odvrátit deflaci.

Naopak mladé ekonomiky se již musely "vypořádat" se silným růstem, a proto například čínská a indická centrální banka zvedly kvůli hrozbě inflace úrokové sazby.

Analytický tým Jima O'Neilla očekává v roce 2011 růst americké ekonomiky o 3,4 procenta a v roce 2012 o 3,8 procenta, což jsou jedny z nejvyšších odhadů na trhu.

Jasnější výhled povede investory ke změnám preferencí, které budu podle O'Neilla spočívat v odklonu od dluhopisů směrem k akciím, které by mohly citelně růst.

"Americká ekonomika se vrací z tzv. nového normálu do normálu, což bude mít jasné pozitivní dopady na finanční trhy," uzavírá svou býčí vizi pro Spojené státy guru Jim O'Neill z Goldman Sachs.

autor: investicniweb.cz | 4. 1. 2011 9:50

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama