Automobilky, jako Volvo a Škoda, lákají kupce na horách

Martin Javůrek, spolupracovník redakce
13. 3. 2010 16:30
Kemp Volvo na Kaprunu je velkolepou záležitostí
Opravdu netradiční prodejna automobilů
Opravdu netradiční prodejna automobilů | Foto: Aktuálně.cz

Kaprun - Hory už nepřitahují jen lyžaře a turisty, ale i různé společnosti, které se snaží například pomocí billboardů vštípit svá jména a produkty do povědomí potenciálních zákazníků.

Samostatnou kapitolou jsou pak automobilky, které už v mnoha případech využily horských terénů  a náročných podmínek k demonstraci schopností svých modelů.

Mezi ně patří například severská automobilka Volvo, která už počtvrté vybudovala uprostřed sjezdových tratí alpského střediska Kaprun na vrcholu hory Kitzsteinhorn ledový tábor obsahující nejen občerstvení a showroom, ale také iglú sloužící k přenocování. Na vybudování nejvýše položeného autosalonu značky Volvo na světě bylo zapotřebí více než 60 tun ledu, 5 000 m³ sněhu a bezpočet hodin lidské práce.

Kemp slouží i lyžařům

Přes den slouží Ice Camp jako zázemí pro lyžaře, mohou se zde občerstvit, prohlédnout nové modely značky Volvo, dále interiér jednotlivých sněhových hal nebo v případě hezkého počasí posedět na lehátkách a odpočinout si.

Přes noc je pro pár vyvolených připraveno sedm iglú, z nichž každé pojme dvě až tři osoby, dále vířivá vana umístěná pod širým nebem, sauna, ledový bar a další neméně zajímavé atrakce. Strávit noc v ledovém království v nadmořské výšce 2500 metrů může být pro mnohé nezapomenutelný a neopakovatelný zážitek.

Přespání v ledovém kempu obsahuje originální večeři, posezení na baru, vířivou lázeň, saunu a samozřejmě noc v iglú, kde se teplota pohybuje kolem nuly stupňů Celsia. Celý program přijde na 160 eur na osobu a noc, což je sice cifra odpovídající ceně přespání v pětihvězdičkovém hotelu, avšak tento netradiční a nezapomenutelný zážitek opravdu stojí zato.

Škoda Yeti projela osm horských středisek

Horské terény se rozhodla využít i tuzemská automobilka Škoda Auto, která zvolila  Roadshow věnovanou novému modelu Yeti na domácí půdě. Škoda Yeti a veškerý doprovodný program navštívily osm nejvýznamnějších českých lyžařských středisek.

Na rozdíl od Volva se však návštěvníci v Yetiparku mohli blíže seznámit s automobily modelové řady Yeti a pořádně je vyzkoušet i v těch nejnáročnějších podmínkách. Kromě toho připravila automobilka zábavný doprovodný program se spoustou zajímavých hostů a soutěží pro děti i dospělé.

Na hory vsadil také německý prémiový výrobce BMW, který na letošní rok připravil celoevropskou akci BMW X1 Roadshow. Automobilka vybrala v každé zemi jednu lokalitu, kde uspořádala program skýtající pro každého účastníka dvě části. V první se potenciální zákazníci seznámili s BMW X1 na běžných silnicích a v druhé jej mohli vyzkoušet na speciálně upravených zasněžených tratích.

Kromě schopností za volantem, mohli účastníci akce poté pod vedením instruktorů ověřit své dovednosti na lyžích.

 

Právě se děje

Další zprávy