Ahold se v Česku a na Slovensku loni dostal do ztráty

Ekonomika Ekonomika
4. 3. 2010 13:05
Celkově však společnost zaznamenala nárůst o 8 procent.
Přeměna Hypernov na Albert hypermarkety skončila.
Přeměna Hypernov na Albert hypermarkety skončila. | Foto: Ahold

Amsterdam - Ačkoli nizozemský maloobchodní řetězec Ahold celkově zaznamenal v loňském roce nárůst zisku o 8 procent na 1,3 miliardy eur, v České a Slovenské republice se dostal do provozní ztráty 76 milionů eur.

Celkové tržby společnosti loni stouply o devět procent na 27,9 miliardy eur. V České republice a na Slovensku se ale snížily o pět procent na 1,7 miliardy eur. Mluvčí Ahold Czech Republic Libor Kytýr ztrátu vysvětluje rozsáhlými investicemi do tuzemské sítě prodejen.  

"Součástí provedených investic byla změna značky Hypernova na Albert, rekonstrukce interiéru supermarketů a hypermarketů, intenzivní cenové kampaně pro zákazníky a v neposlední řadě také zmenšení prodejní plochy největších hypermarketů a uzavření 23 neziskových prodejen," uvedl Kytýr pro agenturu ČTK.

Narozdíl od České republiky provozuje Ahold na Slovensku kromě marketů Albert ještě hypermarkety Hypernova.

V Nizozemsku Ahold provozuje maloobchodní síť Albert Heijn, kosmetickou síť Etos a maloobchodníka s nápoji Gall & Gall. Společnost rovněž provozuje internetový obchod albert.nl, v němž si zákazníci mohou objednávat zboží všech tří holandských značek.

Ahold také vlastní několik maloobchodních značek na americkém trhu, jako jsou Stop & Shop, Giant Food of Landover, Giant Food Stores of Carlisle nebo přední internetový obchod s potravinami Peapod.

 

Právě se děje

Další zprávy