reklama
 
 

Agentury si stěžují na Tomi Tour. Platí pozdě provize

14. 7. 2009 10:25
Platby se zpožďují i o měsíce, i když jde o desetitisícové částky

Brno - Každoročně prodají zájezdy za miliony a na dovolenou k moři odvezou tisíce Čechů. Přesto prodávat zájezdy cestovní kanceláře Tomi Tour, která je spojená především s tváří bývalého senátora Václava Fischera, není pro cestovní agentury úplné terno.

Cestovní kancelář, jejíž jednu třetinu vlastní německá společnost Tomi Tour GmbH, totiž mívá zpoždění s vyplácením provizí za zájezdy, které agentury prodají.

"Máme od našich členů takové zprávy. Prováděli jsme šetření ohledně zpoždění s vyplácením provizí v loňském roce, kdy se tyto potíže potvrdily, a víme, že letos problém s včasnými platbami přetrvává," potvrdil Tomio Okamura, viceprezident a mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur.

Dodal, že takové jednání je z pozice cestovní kanceláře neseriózní. Pokud totiž některá agentura zprostředkuje zájezd zajišťovaný jinou cestovní kanceláří, peníze za něj inkasované putují na účet pořádající kanceláře. Agentuře pošle její zisk, tedy provizi z ceny zprostředkovaného zájezdu, tato cestovní kancelář až na základě faktury.

Václav Fischer, který působí jako obchodní a marketingový ředitel Tomi Tour v Berlíně a je odpovědný za obchod a marketing celé skupiny Tomi Tour zahrnující český, německý a slovenský trh, popírá, že by se platby na provizích opožďovaly.

"Pokud vím, nenastává v platbách významné zpoždění. Faktury platíme průběžně, někdy může dojít ke skluzu, ale zpravidla je to proto, že je třeba ve faktuře opravit nějaký nesprávný údaj," uvedl Fischer s tím, že Tomi Tour prodává jen 18 procent svých zájezdů přes prostředníky.

"Průměrná provize za prodej zájezdu je šest procent. Jedná se tedy o minimální částky," dodal Fischer a upozornil, že Tomi Tour vykázala za loňský rok zisk 52 milionů korun, a jedná se tedy o finančně stabilní společnost.

Částky, o něž musí cestovní agentury Tomi Tour opakovaně upomínat, opravdu nedosahují závratných výšek. Pohybují se od tisícikorun po desetitisíce. Přesto jsou tyto potíže pro malé agentury nepříjemné. A nejen pro ně.

Vloni například přestala zájezdy Tomi Tour prodávat i Invia.cz, největší internetový prodejce zájezdů v České republice.

"Je pravda, že nám Tomi Tour dlužili na provizích poměrně vysokou částku, kolem milionu korun. Několikrát jsme platbu urgovali, Tomi Tour zaplatili až po několika měsících. Seriózní partner se takto nechová. Spolupráci jsme však ukončili po vzájemné dohodě, neshodli jsme se na obchodních podmínkách," vysvětlil marketingový ředitel Invia Michal Tůma.

autor: Veronika Skálová | 14. 7. 2009 10:25

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama