40 Čechů si koupilo ferrari. Sporťáků se krize netýká

Radek Pecák Radek Pecák
8. 1. 2010 8:00
V roce automobilové krize vydělávali dealeři sportovních značek
Ferrari California
Ferrari California | Foto: Aktuálně.cz

Praha - Dopady ekonomické krize loni  na automobilovém trhu nejvíce pocítili prodejci nákladních a užitkových aut. Trh s vozidly nad 3,5 tuny se propadl ve srovnání s rokem 2008 o 55 procent.

Vyplývá to z čerstvé statistiky, kterou zveřejnil Svaz dovozců automobilů.

Vloni se ovšem výrazně méně než dříve prodávaly motorky (-27,5 %), traktory (-27 procent) či autobusy (-35 procent).
Naopak zoufat si podle statistik nemohli prodejci terénních a sportovně užitkových vozidel a zejména sportovních. Prodeje se udržely na zhruba stejné úrovni jako v roce 2008.

Sporťáky šly na dračku

Sportovních aut, mezi která se v Česku řadí i kabriolety, se loni prodalo 991, což je dokonce o čtrnáct kusů více než v roce 2008.

Dovozci některých značek zaznamenali dokonce rekordní rok. To se týká například Ferrari, které vloni prodalo pro české zákazníky 40 aut, přičemž o rok dříve to bylo 26.

Také Porsche 911 vloni slavilo u nás úspěch. Prodejní čísla za loňský rok dosáhly u tohoto modelu čísla 48, což je nárůst tří kusů ve srovnání s rokem 2008.

Navíc i v době krize se v Česku vloni otevírala zastoupení některých luxusních a sportovních značek. Například Aston Martin či Infiniti.

 

Právě se děje

Další zprávy