Čechy z CK Neckermann vyhodili na Mallorce z hotelu. Neřešili, kdo kam patří

ČTK ČTK
Aktualizováno 27. 9. 2019 15:40
Zatím dva zájezdy české pobočky cestovní kanceláře Neckermann skončily předčasně. Ostatní klienti firmy pokračují v dovolené podle plánu, část z nich však musela pobyt zaplatit ze svého. Společnost jim náklady slíbila vrátit. CK nyní zrušila zájezdy až do 6. října, to by mělo postihnout asi 500 klientů. Uvedl to mluvčí společnosti Jan Šrámek.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Reuters

V současnosti je v cizině zhruba 800 zákazníků CK Neckermann. V termínu od 7. do 31. října má zájezdy koupené ještě dalších asi 1000 zákazníků. Tuzemská pobočka CK Neckermann je součástí britské kanceláře Thomas Cook, která v pondělí vyhlásila bankrot a vstoupila do likvidace.

Návrh na insolvenci v týdnu podaly také rakouská, německá a polská divize skupiny. O budoucnosti české pobočky se rozhodne zřejmě do konce září.

V minulých dnech se česká kancelář rozhodla zrušit už dříve prodané zájezdy do konce září. Nyní tento postup prodloužila o další týden. O osudu zbývajících zájezdů, které jsou naplánovány od 7. října do konce měsíce se rozhodne později. Zrušení se týká zájezdů, které zahrnovaly i leteckou dopravu. Netýká se tedy klientů, kteří si u kanceláře zakoupili pouze ubytování bez dopravy. V plánu také zůstal letecký eurovíkend do Porta s odletem tuto sobotu.

CK podle zprávy klienty zrušených zájezdů individuálně kontaktuje. Platbu za zájezdy jim chce plně vrátit.

Podle místopředsedy Asociace cestovních kanceláří ČR Jana Papeže jsou ve hře tři varianty možných řešení - bude vyhlášena likvidace i české pobočky, nebo se firma prodá, anebo si tým z české pobočky založí novou cestovní kancelář. "Která z nich to bude, ale nelze predikovat, záležet bude na německém majiteli," řekl v pátek.

Vedle dvou předčasně ukončených zájezdů řeší CK také případy, kdy si klienti museli pobyt zaplatit ze svého, ačkoliv se společnost snaží hoteliérům poskytovat garance. Kancelář slíbila svým klientům platby uhradit, podle Papeže k tomu má firma dostatečné zajištění.

Česká versus německá pobočka

Problémy v hotelech vznikly především na Mallorce, kde společnost požádala o pomoc i český konzulát.

Papež v této souvislosti popsal jeden z případů, kdy tamní hotel vyhodil všechny turisty kanceláře. "Hoteliér nedokázal určit, kdo patří pod německou a kdo pod českou společnost. Z hotelu proto vyhodil všechny i přesto, že tuzemský Neckermann poskytl garance," uvedl. Podle Šrámka se nakonec situace vyřešila.

Česká pobočka zkrachovalé britské skupiny Thomas Cook loni navýšila své tržby na 995 milionů korun, meziročně o téměř 21 procent více, vyplývá z výroční zprávy společnosti. Zahrnuje účetní období od října 2017 do konce září 2018. Čistý zisk společnosti se naopak snížil zhruba o sedm milionů na 15,3 milionu korun. Z předchozích let ovšem podniku zůstala neuhrazená ztráta téměř 103 miliony korun. Pobočka zahrnuje dvě základní divize - vedle CK Neckermann je to ještě firma Global Travel Lufthansa City Center.

 

Právě se děje

Další zprávy