reklama
 
 

Vybíráte schodiště? Věnujte pozonost i zábradlí

26. 11. 2012 14:34
Zábradlí bývá výrazným prvkem interiéru. Z čeho můžete vybírat a jaké zábradlí je vhodné právě pro váš domov?

Zařizujete mezonet, anebo patrový rodinný dům? Pak nejspíš přemýšlíte o tom, jaké vybrat schodiště a zábradlí. Jde totiž o velmi výrazný prvek interiéru, který tedy musí vypadat dobře, korespondovat se zařízením domu či bytu a také musí být funkční.

Máte na výběr z různých materiálů. Vzhled nášlapů i zábradlí závisí jen na vás. Právě zábradlí bývá nejvýraznější součástí schodiště. Jeho výběru byste tedy měli věnovat dostatečnou pozornost.

Bezpečnost je nejdůležitější

Zábradlí by mělo být především bezpečné a pevné. Máte malé děti? Pak vyberte takové zábradlí, kterým nemohou propadnout (například kvůli velkým mezerám), ale kterého se mohou při chození po schodech držet. Skleněné zábradlí tedy asi nebude to pravé. Je hladké a dítě se ho bezpečně chytit nemůže.

Další důvod, proč se skleněné zábradlí nehodí, když máte malé děti, je čistě praktický: děti sahají úplně na všechno, nejlépe s rukama třeba od čokolády. Neustálé čištění a leštění upatlaného skleněného zábradlí vás určitě bavit nebude.

Skleněné, dřevěné či kovové zábradlí?

Jinak ale skleněné zábradlí nezavrhujte. Vypadá moderně a do interiéru s moderním designem se rozhodně hodí, třeba v kombinaci s kovem. Záleží na tom, jaké barvy a materiály budou použity v celém interiéru. Přemýšlejte proto dopředu a uvažujte o tom, zda se vámi vybrané zábradlí bude hodit k budoucímu zařízení interiéru.

Oblíbeným typem zábradlí je to dřevěné - většinou v kombinaci s dřevěnými nášlapy. Je ale potřeba sladit typ a barvu dřeva zábradlí s dalším dřevěným vybavením.

Zábradlí také může být kovové, to se často kombinuje s dřevem. Seženete i designová zábradlí. Co třeba tmavý kov různě pokroucený tak, že bude připomínat větve stromu?

autor: Andrea Berniová | 26. 11. 2012 14:34

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama