Vláda rozhodla přesunout brněnské nádraží, takhle by mohlo vypadat jeho okolí

Jaký návrh se líbí vám? Na obrázku je zachycena jedna z variant přesunutí nádraží mimo střed metropole.
Vizualizace byly zveřejněny v roce 2016. Veřejné prezentaci předcházela jednokolová soutěž, z níž experti doporučili tři nejlepší návrhy. První oceněný návrh (varianta Řeka 7): Podle Brněnského deníku ocenila porota především to, že plán umožňuje rozvoj jižní čtvrtě postupně. Návrh vypracoval kolektiv autorů Sdružení Ivan Koleček a Pavel Jura, architekti Lausanne - Brno.
Druhý‎ oceněný‎ návrh (varianta Řeka 1): Autory této vizualizace pro takzvanou variantu Řeka jsou odborníci ze společnosti Platforma Architekti. Cílem je zapojit řeku do struktury města.
Svou vizi připravili i architekti z Fellerer Vendl Architekten CPP Architektur (varianta Řeka 3): "Staré město" s nov‎ým nádražím má podle vizualizace propojit více než půlkilometrov‎ý bulvár.
Varianta Řeka 4: Motto architekta Petra Parolka: "Brno belle ville. Brno krásné město?" Autor se snaží zjistit, zda může být centrum barevné a organické a zda může být zachována také historická tvář města.
Foto: Statutární město Brno, 2016
Klára Čeperová
Aktualizováno 11. 7. 2018 6:47
Brno uspořádalo před dvěma lety architektonickou soutěž o podobu nového nádraží. Architekti představili svou vizi pro odsunutou variantu označovanou Řeka i pro variantu, která zachovávala nádraží v centru-Petrov. Přes to, že Brňané by dali přednost zachování nádraží v centru, Jihomoravský kraj, zastupitelstvo města, ministerstvo dopravy a nakonec i vláda rozhodly o jeho přesunutí. Ve hře už jsou proto jen návrhy pro tuto variantu. Podívejte se na ně.
 

Právě se děje

Aktualizováno před 1 hodinou

Italská policie provedla razie kvůli pádu janovského mostu

V rámci vyšetřování okolností tragického pádu mostu v Janově provedla nyní italská policie razie v sídle provozovatele dálniční sítě Autostrade per l'Italia (ASPI) a její dceřiné firmy SPEA, která dohlíží na bezpečnost staveb. Dnes o tom informovala agentura APA. Při neštěstí loni přišlo o život 43 lidí, dosavadní vyšetřování ukazuje na závažná bezpečnostní pochybení. Vlastníkovi obou společností, holdingu Atlantia, v důsledku hrozí, že přijde o koncesi na provoz dálnic.

Dálniční Morandiho most v Janově se loni v srpnu zřítil v délce 100 metrů. Tragédie vyvolala obavy o bezpečnost mostů v italské dálniční síti. Uvedené firmy čelí podezření, že falšovaly dokumenty o bezpečnostních kontrolách na mostech před neštěstím i po něm. Podle zjištění italského tisku byly už od roku 2014 obeznámeny s rizikem zřícení stavby. Tři zástupci firmy proto skončili ve vazbě, desítky dalších manažerů úřady vyšetřují.

Zdroj: ČTK
Další zprávy