Boj pivovarů o fanoušky hokejového MS. Logo musí zmizet

Michal Šenk
11. 4. 2015 14:23
Pivovary si vymezily mantinely. Ve hře budou Staropramen, Heineken, Prazdroj i Ostravar.
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: archiv Plzeňského Prazdroje

Praha - Nejblíž k hokejovým fanouškům by se měl díky sponzoringu mistrovství světa dostat Heineken se svou značkou Krušovice. Přímo v pražské O2 areně a vítkovické ČEZ Areně se ale během květnového mistrovství světa vytočí nejvíc piva jiné značky. Stovky tisíc piv, které si lidé koupí u stánků občerstvení zabudovaných v arénách, zajistí Staropramen. Smíchovský pivovar využije možnosti svého dlouhodobého kontraktu s provozovatelem jak pražské, tak ostravské haly.

Dlouho přitom nebylo jasné, jak to vlastně s pivem na hokeji bude. Navíc sponzorem české hokejové reprezentace je Plzeňský Prazdroj a i on si z tohoto titulu nárokuje být s vrcholným turnajem sezony spojován. „Dohodli jsme se, že zabudované stánky v O2 areně zásobíme i v době mistrovství naším pivem. Jen jej zřejmě budeme muset točit do neoznačených kelímků,“ říká mluvčí Pivovarů Staropramen Pavel Barvík. Podobné to bude i v Ostravě s další značkou skupiny Ostravarem.

Loga značky a její další viditelnost zmizí také ze samolepek na stáncích v arénách, z píp, z nichž pivo teče, i podtácků. Zejména u kelímků bude platit nulová tolerance. Toto opatření bude platit proto, aby diváci v hledišti, které bývá snímáno při přenosech zápasů, nebyli viděni se Staropramenem v ruce. Naopak v klubovém patře, kde své lóže bude mít Mezinárodní hokejová federace, budou v nabídce krušovice, v místech pronajatých Českým svazem ledního hokeje bude k mání zase plzeň. Tam totiž kamery tak často nezabloudí.

Výlučné postavení Staropramenu i přes smlouvy, které mají jeho konkurenti s hokejovými organizacemi, dává systém rozvodů piva přímo v hale. Patentovanou technologii, která je ve vysočanské aréně už od roku 2004, by bylo obtížné nahradit dodávkami sudového piva. V Ostravě taková překážka není, ale tamní Ostravar si i přesto svou stávající pozici obhájil.

Heineken a Prazdroj budou ve spojení s hokejem víc vidět jinde. „Před O2 arenou v Praze vznikne fanzóna, která nabídne naše tankové pivo,“ říká mluvčí Heinekenu Jiří Hauptmann. Dodává, že Krušovice pak po čas mistrovství pro své restaurace a obchody připraví speciální várku piva. Díky sponzoringu turnaje má pak pivovar k dispozici i balíky vstupenek, které hodlá rozdat ve spotřebitelských soutěžích.

Fanzónu s Krušovicemi chystá marketingová agentura Mezinárodní hokejové federace Infront. Další dvě fanzóny pak vzniknou i pod hlavičkou partnera české hokejové reprezentace, firmy BPA, v blízkosti obou hal. Tam bude k mání pivo z Plzně. I Prazdroj připravuje pro tuto příležitost speciální hokejovou „zlatou várku“.

Přímí sponzoři hokeje pak mohou užívat marketingová práva mistrovství i jednotlivých týmů a hráčů. Hodlají toho využít v reklamních spotech a dalších propagačních akcích. Takové spojení si Staropramen dovolit nemůže. Jinak by mu hrozila vysoká pokuta.

 

Právě se děje

Aktualizováno před 1 hodinou

Veterináři kvůli ptačí chřipce vybijí chov drůbeže ve Slepoticích, půjde o více než 137 tisíc kusů

Vybíjení drůbeže kvůli ptačí chřipce v chovu společnosti Moras Moravany, v němž byla prokázána ptačí chřipka, začne toto pondělí večer. Informoval o tom předseda představenstva Zdeněk Barták. Na farmě ve Slepoticích firma chová zhruba 7000 krůt a asi 130 000 brojlerů. 

Likvidaci provedou hasiči podle pokynů veterinářů. Podle Tomana by byli povolání vojáci jen v případě, pokud by to bylo nutné. Hmotnost drůbeže veterináři odhadují na 400 tun.

Dalších 120 000 kusů drůbeže firma chová ve velkochovu v Moravanech, ve vzdálenosti do tří kilometrů od nového ohniska. O jejich utracení se teprve rozhodne, žádné úhyny tam dosud nebyly hlášené, sdělili v pondělí zástupci Státní veterinární správy (SVS) a ministerstva zemědělství. Veterináři odvezli vzorky z tohoto chov k vyšetření, na výsledky se zatím čeká. Vzorkovat se budou také drobné chovy. 

Zdroj: ČTK
Další zprávy