Blíže zákazníkům, hlásá Adidas. Chce odejít z Asie

ČTK ČTK
26. 3. 2015 23:26
Je to součást nové strategie, kterou ve čtvrtek firma oznámila. Výrobní linky, které by se nacházely blíže zákazníkům, by společnosti měly umožnit reagovat pružněji na měnící se trendy.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Gigasport

Herzogenaurach (Německo) - Německý výrobce sportovního oblečení a obuvi Adidas testuje výrobní jednotky, které by mu umožnily přesunout výrobu z Asie blíže k zákazníkům. Je to součást nové strategie, kterou dnes oznámila firma.

Adidas v posledních letech ztrácel podíl na trhu na úkor rychle rostoucího většího amerického konkurenta. Německá firma doufá, že jí nová strategie v příštích pěti letech pomůže k rychlejšímu růstu zisku a tržeb.

"Vrátíme výrobu tam, kde jsou hlavní trhy," sdělil podle agentury Reuters výkonný ředitel Herbert Hainer. Firmě v současnosti trvá šest týdnů, než přepraví výrobky z Asie do Evropy. Podle Hainera je to ale příliš dlouho. "Roboti mohou být všude," uvedl mimo jiné.

Společnost spolupracuje s německými podniky a vládou na inovacích v robotice a na strojích, které dokážou sportovní boty "uplést", místo aby se šily ručně. Firmě by to mohlo přesunout výrobu z Číny, Kambodži, Laosu a Vietnamu.

Výrobní linky, které by se nacházely blíže zákazníkům, by firmě mohly umožnit reagovat pružněji na měnící se trendy. Ty se podle pozorovatelů daří lépe nastolovat americké Nike, která ubírá Adidasu podíl na trhu.

Adidas chce kromě Nike konkurovat i oděvním řetězcům jako H&M, které rozšířily sortiment o oblečení na sport a samy již na změny ve vkusu a požadavcích zákazníků reagují rychleji.

Adidas založil v roce 1949 německý výrobce obuvi Adi Dassler. Firma předpokládá, že jí tržby do roku 2020 stoupnou o téměř polovinu na zhruba 22 miliard eur (604,6 miliardy Kč) a čistý zisk se bude každý rok zvyšovat průměrně o 15 procent.

 

Právě se děje

Další zprávy