Billa loni zvýšila zisk o dvě třetiny, dařilo se i diskontům Penny Market

ČTK ČTK
Aktualizováno 15. 9. 2015 11:01
Na 339 milionů korun loni stoupl zisk supermarketů Billa v Česku, tržby vzrostly o dvě procenta na 21,4 miliardy korun. Řetězci Penny Market loni v Česku stoupl meziročně zisk o 77 procent na 523 milionů korun, tržby se zvýšily o tři procenta na 31,3 miliardy. Na konci loňského roku provozovala Billa v Česku 199 prodejen, Penny Market 353 obchodů.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: REWE Group

Praha - Supermarkety Billa loni zvýšily v Česku zisk o 62 procent na 339 milionů korun. Tržby společnosti podle výroční zprávy stouply o dvě procenta na 21,4 miliardy korun. Supermarkety Billa patří společně s diskontními prodejnami Penny Market do německé obchodní skupiny REWE Group.

Řetězci Penny Market loni v Česku stoupl meziročně zisk o 77 procent na 523 milionů korun. Tržby řetězce se zvýšily o tři procenta na 31,3 miliardy korun, vyplývá z účetní závěrky společnosti za rok 2014.

Na konci loňského roku Billa v Česku provozovala 199 prodejen, meziročně jich sedm ubylo. Společnost v Česku zaměstnává 5657 lidí, meziročně o 100 víc.

Penny Market v Česku na konci loňského roku provozoval 353 obchodů, v meziročním srovnání jich pět přibylo. Podle výzkumu společnosti Nielsen patřil Penny Market společně s Kauflandem k mezinárodním řetězcům, které loni otevřely v Česku nejvíc obchodů, a to pět.

Podle studie GfK Supermarket, Diskont & Hypermarket 2015 se mezi českými domácnostmi letos zvýšila obliba hypermarketů, jako své hlavní nákupní místo potravin a základního nepotravinářského zboží je uvádí 47 procent domácností. Je to nejvíc od vstupu hypermarketů na tuzemský maloobchodní trh. Loni hypermarkety preferovalo 43 procent rodin, v roce 2000 necelá čtvrtina.

Naopak mírně klesla obliba diskontních řetězců, které jsou nyní hlavním nákupním místem pro 23 procent domácností. Supermarkety si meziročně drží 17procentní podíl. Obliba menších prodejen klesla meziročně z 15 na 12 procent.

Supermarkety a hypermarkety dohromady představují 81 procent celkového obratu sítě potravin a obchodů se smíšeným zbožím. Zbývajících 19 procent připadá na tradiční obchody s plochou do 400 metrů čtverečních. Počet supermarketů se za posledních 15 let zvýšil z 900 na 1349, hypermarketů přibylo z 68 na 314.

 

Právě se děje

Další zprávy