Sdílení kol v Praze dostává konkurenci. Čínská společnost je zatím nabízí zdarma

ČTK ČTK
22. 9. 2017 15:05
Lidé si mohou žlutá kola do konce letošní cyklistické sezony půjčovat zdarma. Následnou cenovou politiku v Praze zatím společnost nezveřejnila, ve Vídni je služba zpoplatněna částkou půl eura za půl hodiny.
Sdílení kol v Praze dostává konkurenci. Čínská společnost je zatím nabízí zdarma. Se startem v novém městě Číňanům pomáhá ekolo.cz, český specialista na prodej elektrokol
Sdílení kol v Praze dostává konkurenci. Čínská společnost je zatím nabízí zdarma. Se startem v novém městě Číňanům pomáhá ekolo.cz, český specialista na prodej elektrokol | Foto: Adam Hecl

Praha - V Praze 7 dnes na český trh vstoupila čínská společnost Ofo, která nabízí takzvaný bikesharing, tedy sdílení kol v ulicích měst. Lidé v této městské části naleznou deset kol, která si mohou po stažení aplikace zdarma zapůjčit.

Do poloviny října jejich počet vzroste na 300 a do konce roku by se měla připojit nejméně jedna další městské část.

V Praze už funguje bikesharingová služba Rekola. Spuštění podobné služby už delší dobu zvažuje magistrát, letos však musel zrušit tendr na dodavatele.

Lidé si mohou žlutá kola do konce letošní cyklistické sezony půjčovat zdarma. Následnou cenovou politiku v Praze zatím společnost nezveřejnila, ve Vídni je služba zpoplatněna částkou půl eura za půl hodiny. Platby probíhají automaticky prostřednictvím mobilní aplikace.

Na rozdíl od konkurenčních služeb není nutné bicykly Ofo nechávat u předem stanovených stanic či přivazovat k lavičkám nebo lampám. Je možné je ponechat kdekoliv a zabezpečení řeší zámek, který po skončení jízdy uživatel pouze zamkne. Odemyká se s pomocí mobilního telefonu.

"Ofo nabídlo Praze, že jí pro účely dalšího zlepšování infrastruktury zdarma poskytne data o pohybu kol," uvedl Jakub Ditrich ze společnosti Ekolo.cz, která aktivity Ofo v Praze zajišťuje. Dodal, že připravují informační kampaň k problematice sdílených kol. O spolupráci podle něj projevilo zájem několik dalších městských částí.

Kromě Prahy Ofo službu spouští také v dalších třech evropských městech, a to v Miláně, Rotterdamu a Moskvě. Kromě řady čínských měst Ofo již působí například ve Spojeném království, USA nebo Rakousku. Společnost celosvětově provozuje více než 10 milionů kol ve 180 městech a 13 zemích.

V pražských ulicích už funguje projekt Rekola, díky kterému si mohou lidé půjčit několik tisíc většinou starších kol natřených narůžovo. Kromě toho existují ve městě půjčovny kol. Bicykly půjčují i České dráhy. Praha připravovala veřejnou zakázku za 100 milionů na provoz vlastního bikesharingového systému, ten však magistrát nakonec zrušil poté, co Úřad pro ochranu hospodářské soutěže našel v zadání zakázky několik chyb.

Přihlaste se k našim newsletterům
Odhlásit se můžete kdykoliv.
Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že dochází ke sbírání a zpracování osobních údajů. Více informací o zásadách ochrany osobních údajů naleznete ZDE.
 

Právě se děje

před 1 hodinou

Požár haly v pražském Braníku si vyžádal škodu deset milionů

Pondělní požár haly v Modřanské ulici v Praze si vyžádal škodu zhruba deset milionů korun. Příčiny vzniku požáru zatím nejsou známy. Zraněn nebyl při požáru nikdo. Vyplývá to z informací na webu hasičů. S likvidací ohně se hasiči v pondělí potýkali 13 hodin. V úterý dopoledne se na místo vrátí vyšetřovatelé.

K požáru zděné haly v pražském Braníku, kde bylo uskladněno různé zboží včetně oblečení nebo nábytku, vyjížděli hasiči před 06:00. Ještě ráno se propadla střecha objektu a k hořícímu materiálu se hasiči dostávali jen obtížně. Zásah proto trval dlouho. Už po ránu byl oheň podle informací pražských hasičů pod kontrolou, hasiči pak ale ještě vyhledávali skrytá ohniska. Až kolem 19:00 hasiči oznámili, že všechny jednotky z místa odjíždějí.

Požár v pondělí zastavil na několik hodin automobilovou i tramvajovou dopravu. Až před 15:00 byla Modřanská ulice znovu zcela průjezdná.

Zdroj: ČTK
Další zprávy