Zkoušeli jsme vylepšený Seat Exeo. I místa vzadu je víc

Radek Pecák Radek Pecák
13. 2. 2011 6:01
Některé prvky výbavy příjemně překvapí. Třeba solární panel ve střešním okně
Foto: Exeo

Seat Exeo se nejspíše nikdy nestane nejprodávanějším autem  světa. Přece jen, i když toto jméno, existuje ve světě automobilů teprve dva roky, se o něm ví, že je to vlastně jen jinak oblečená minulá generace Audi A4.

Jenže, když automobilka dokáže vyhovět současným trendům, může i takové auto oslovit desetitísce kupců nových aut. Nyní, po faceliftu, který se oficiálně představí v Ženevě, auto splňuje přání zákazníků zase o něco víc.

Redaktor Aktuálně.cz si verzi s dvoulitrovým turbodieselem, který bude nově možné koupit i s převodovkou multitronic, mohl vyzkoušet ve Španělsku, na silnicích nedaleko továrny, kde vůz vzniká.

I když jde o facelift, vlastně jedinou změnou zvenku jsou zadní svítilny s LED diodami. Uvnitř se měnila hlavně sedadla. Díky vybrání opěradel předních sedadel a jinému sklonu zadních, získají zadní pasažéři k dobru skoro 4,5 centimetru. I dospělí se tedy dozadu již vejdou. I když na nějaké dlouhé cestování to pro dlouhány stále není.

Automat ve městě uklidní

Po automatických převodovkách touží stále větší procento řidičů. A dosud bylo možno exeo koupit dieselový motor pouze s manuální šestistupňovou převodovkou. Seat předpokládá, že teď, když je tento motor spojený i s převodovkou Multitronic, bude tato verze nejprodávanější.

Pro ty, kteří chtějí využívat výhod automatické převodovky jen ve městech, případně během jízdy po dálnici, je tu možnost manuální volby sedmi předvolených rychlostních stupňů buď pomocí malých pádel u volantu, případně sekvenčně voličem jízdních režimů.

Kombinovaná spotřeba této varianty má být podle výrobce 5,8 l/100 km, což je jen o velice přijatelných 0,3 litru více než s manuální převodovkou. Nejvyšší rychlost této varianty auta  je 208 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne Exeo za 9,3 sekundy.

Cena začne na hranici 640 tisíc

Na českém trhu jsou modely SEAT Exeo a Exeo ST s motorem 2.0 TDI a převodovkou Multitronic nabízeny ve verzích Reference a Style. Již v základní variantě Reference je sériová výbava poměrně bohatá. Z nejdůležitějších prvků výbavy jmenujme klimatizaci Climatronic, sedm airbagů (včetně kolenního pro řidiče), stabilizační systém ESP s EBA, protiblokovací systém ABS, protiprokluzový systém TCS a rádio s přehrávačem CD/MP3 a vstupem pro externí přehrávač AUX-in.

Co je multitronic

  • Jedná se o převdovku, kterou vyvinula firma Audi
  • Je bezestupňová, vlastně jde o elektronicky řízený variátor
  • Předvolené rychlosti jsou pouze vrituální
  • Oproti klasické automatické převodovce je méně efektivní 

Verze Style k tomu přidává například systém kontroly tlaku v pneumatikách, 16" kola z lehkých slitin s pneumatikami 205/55, tempomat, multifunkční volant a hlavici řadicí páky obšité kůží i parkovací senzory vzadu. Za příplatek lze koupit kožené čalounění interiéru, elektricky ovládanou sluneční roletu pro zadní okno (pro verzi sedan), navigační systém s logikou MMI a barevným displejem 6,5" (včetně čtečky karet SD a hlasového ovládání), audiosystém Bose nebo střešní okno se solárním panelem.

Základní cena s motorem 2,0 TDI a převodovkou Multitronic začíná na 639900 Kč, což je příplatek 44 tisíc oproti manuální převodovce. 

Během jízd na členitých a zatáčkovitých španělských silnicích, které ovšem byly bez děr, se nám jako ovladatelnější jevil sedan. Přesto jsou i u kombíku schopnosti podvozku stále nadprůměrné. Při běžné svižné jízdě si převodovka poradí i bez zásahů řidiče, jen při sjezdech před vracečkami se nám jevilo jako výhodné pomocí páček o dva virtuální rychlostní stupně podřadit.  

 

Právě se děje

Další zprávy