Zájem o nová auta v Evropě sílí. Podívejte se na dvacet nejpopulárnějších značek v lednu

Volkswagen si v lednu udržel suverénně vedoucí pozici i podíl na trhu. Letos mu bude pomáhat modernizace Golfu.
Dvacáté místo obsadilo v lednu v Evropě (státy EU + EFTA - Švýcarsko, Norsko, Island) Suzuki. Prodalo 18 164 aut, o 28 procent více než loni, což je největší nárůst ze všech značek TOP 20. Pomohla k tomu i loňská modernizace SUV S-Cross.
Jen těsně před Suzuki skončila Mazda (na snímku model 3), která si jako jediná ze značek TOP 20 pohoršila, a to dokonce o značných devět procent. Prodala 18 247 aut.
18. místo Volvo, 22 106 aut, +12 %. Švédské značce v čínských rukách pomáhá nový model S/V 90. Na snímku V90, tedy luxusní manažerské kombi.
Seatu pomohl k meziročnímu zlepšení téměř o 27 procent český výrobek - SUV Ateca, které se vyrábí v Kvasinách. Celkem Seat v lednu prodal 28 739 aut.
Foto: Volkswagen
Ondřej Běhal
17. 2. 2017 7:41
Lednový prodej nových aut v Evropě se proti loňsku zvýšil o více než deset procent. Evropská asociace výrobců vozů ACEA ale upozorňuje, že za to částečně může i meziročně vyšší počet pracovních dní. Rostla drtivá většina trhů i značek. Z dvaceti nejúspěšnějších výrobců, jejichž výsledky najdete v galerii a mezi nimiž nechybí ani Škoda, si meziročně pohoršila pouze Mazda.

Žebříček nejoblíbenějších modelů na českém trhu najdete zde.

 

Právě se děje

Další zprávy