Z Mladé Boleslavi do rozbouřené Ameriky. Vahland ve Škodě uspěl, teď jde "hasit" skandál

Radek Pecák Radek Pecák
25. 9. 2015 19:47
Winfried Vahland je nově pověřen vedením aktivit koncernu Volkswagen v celém regionu Severní Ameriky, tedy od Kanady po Mexiko. Ze Škody odchází po úspěšných pěti letech. Nahradí ho šéf prodeje z Porsche.
Winfried Vahland
Winfried Vahland | Foto: Aktuálně.cz

Mladá Boleslav - Po pěti letech, kdy zastával nejvyšší funkci ve společnosti Škoda-Auto, přesídlí Winfried Vahland z poklidné provinční Mladé Boleslavi do rozbouřeného amerického prostředí. Právě jeho si nové vedení koncernu Volkswagen vybralo, aby se v USA ujal role "hasiče" po mega aféře označované jako dieselgate.

Vahland bude mít od listopadu na starost celý region Severní Ameriky, tedy od Kanady po Mexiko. Současně se stane i členem představenstva celého koncernu Volkswagen. Vahland se již stihl v dopise rozloučit i se svými dosavadními spolupracovníky ve škodovce, ale ještě do konce října bude ve Škodě předávat funkci svému nástupci.

"Nebylo to pro mne snadné rozhodnutí převzít po více než pěti tvořivých, úspěšných a krásných letech nové úkoly v koncernu," řekl Vahland. "Škoda je něco naprosto výjimečného," svěřil se.

Do jeho křesla usedne Bernhard Maier, který dosud působil v představenstvu značky Porsche a byl zodpovědný za prodej a marketing. Předtím šéfoval prodejům značky v Německu.

U Vahlanda se jedná o značný posun v kariéře. V roce 1984 svoji profesní kariéru začínal u Opelu. Do Volkswagenu - nejdříve pracoval u Audi jako vedoucí oddělení podnikového plánování, analýzy zisku a controllingu prodeje - přestoupil v roce 1990 a následně pracoval v koncernovém controllingu i odbytu.

Zkušenosti s americkým prostředím má jednak díky zisku titulu MBA v Michiganu na General Motors Institute, a pak také díky svému působení v jižní Americe. Tam na přelomu tisíciletí pracoval jako finanční ředitel a viceprezident pro finance a podnikovou strategii ve Volkswagenu Brazílie.

Před nástupem do Škodovky se během pětiletého působení osvědčil i na neobyčejně rychle rostoucím čínském trhu.

Ve Škodě se na jeho éru bude vzpomínat jako na úspěšné období. V loňském roce se výroba vozů s logem Škoda na kapotě poprvé přehoupla přes hranici milionu kusů, byly vybudovány investice, které zvýšily vývojové i výrobní možnosti značky. Modely, které byly uvedeny na trh v jeho éře, se nejen dobře prodávají, ale sklízejí úspěchy i v různých novinářských či designérských anketách.

První období ve funkci tak bude mít jeho nástupce usnadněné. Škoda má do výroby připravené nové velké SUV a s novou generací roomsteru chystá minimálně v České republice a v dalších pro Škodovku příznivě nakloněných trzích i razantní vstup do segmentu lehkých užitkových vozů.

 

Právě se děje

Další zprávy