Z hranaté krabice elegantní dáma. Dacia Logan opustila nízkou cenu i laciný dojem

Z hranaté krabice elegantní dáma. Dacia Logan opustila nízkou cenu i laciný dojem
Těmto tvarům by stejně dobře slušelo logo jakékoli jiné evropské značky.
Moderní a hodnotně působící interiér prozrazuje nejvyšší možnou výbavu. Textilní a hliníkové dekory, velkou obrazovku s držákem telefonu a multifunkční volant.
Základní výbava Essential neobsahuje klimatizaci. U dražší verze Comfort se připlací 5000 Kč za automatiku.
Jak je dnes mezi malými auty obvyklé, sedadla jsou dobře tvarovaná, ale docela měkká.
Foto: Martin Frei
Martin Frei Martin Frei
24. 6. 2021 6:02
Novou Dacii Logan už nekoupíte pod 300 tisíc. Po patnácti letech, kdy ceny začínaly jedničkou, to je skoro šok. Stejné překvapení ale budí suverénní a uhlazený vzhled vozu. "Tohle že je Dacia?" zeptalo se nás během týdne hned několik lidí. Stejně tak dospěl komfort jízdy, přestože mechanický základ zůstává jednoduchý a robustní. Což platí i o motoru s tovární přestavbou na LPG.

S podobnými reakcemi jsme se setkali už začátkem roku, když jsme testovali hatchback Sandero. S ním Logan sdílí skoro všechno, liší se jen prodlouženou karoserií s odděleným kufrem. Zejména příď s moderní maskou a ornamenty diodového denního svícení působí zcela evropsky. Možná dokonce evropštěji než některé výrobky z Itálie.

Záď je aerodynamicky skloněná, víko kufru krátké a nakládání rozměrnějších zavazadel obtížnější. Také proto nejsou v Čechách sedany tolik oblíbené. Logan dříve nabízel i prostorné kombi, to teď ale nahradí malá dodávka na bázi Renaultu Kangoo.

Interiér je ve vyšších výbavách vystrojený velmi pěkně, palubní desku i okolí dveřních madel zdobí textilní výplně, ducha doby kopíruje samostatně stojící obrazovka s jednoduchým a přehledným menu. Navíc je do ní vtělený i praktický držák mobilu. Pokud ho používáte pro navigaci, máte ji přímo před očima a odpadají nevzhledné špunty na čelním skle.

Kromě estetiky nám vyšší výbava Comfort usnadnila i hledání pozice za volantem. U levnější Essential bychom totiž museli připlatit 4500 Kč za podélný posuv volantu a výškové seřízení sedadla. Celkově je kabina Loganu příjemné místo k životu pro všechny smysly. I vzadu se sedí celkem pohodlně, jen klesající střecha ubírá centimetry nad hlavou citelněji než v Sanderu.

Další rozdíl je pod kapotou. Zatímco Sandero může pohánět atmosférický motor 1.0 SCe, pro Logan je k dispozici jen přeplňovaná verze 1.0 TCE, a to výhradně v úpravě na LPG. Výhodou je levnější provoz a odborně provedená přestavba s tankovacím hrdlem vedle benzinové nápusti a tovární záruka s možností prodloužení až na pět let.

Dacia Logan TCe 100 LPG

Motor: zážehový 3válec, 999 cm3, turbo
Výkon: 74 kW v 5000 ot./min. (LPG), 67 kW ve 4600-5000 ot./min. (benzin)
Točivý moment: 170 Nm při 2000 ot./min. (LPG), 160 Nm při 2100-3750 ot./min. (benzin)
Nejvyšší rychlost: 186 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,6 s
Kombinovaná spotřeba: 6,9-7,3 l LPG/100 km, 5,3-5,6 l benzinu/100 km
Objem zavazadlového prostoru: 528 l
Cena od: 304 900 Kč

Motor běží na obě paliva tiše a kultivovaně. Z nejnižších otáček se chvilku nadechuje, ale jakmile ho turbo dostane do správného tlaku, podává přesvědčivou sílu na svižný pohyb ve městě i stoupání do táhlých kopců po dálnici. Šestistupňová převodovka ho i při 130 km/h drží na poklidných 2600 otáčkách a spotřeba se průměrně vejde do osmi litrů. Čtyřicetilitrová nádrž na LPG pak vystačí na 500 kilometrů.

Ceny propan-butanu se nyní pohybují kolem 14 Kč/l, takže i provozní náklady vycházejí podobně jako jezdit za 3,6 litru benzinu. Pak vypadá příznivěji i pořizovací cena. Chudší Logan Essential stojí 304 900 Kč, náš Comfort začíná na 331 900 Kč. S příplatky za bezklíčové odemykání, samočinnou klimatizaci, vyhřívaná sedadla, navigaci a parkovací kameru to vše vyjde na 359 900 Kč.

Čísla jsou to vyšší, než bychom dříve od Dacie čekali. Levněji však dnes vycházejí jen úplné miniatury jako Fiat Panda. Logan s pohodlným místem pro čtyři dospělé, velkým kufrem a kultivovaným vystupováním stále patří poměrem výkonu a ceny k nejzajímavějším nabídkám.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 1 hodinou

Volejbalisté Itálie po 16 letech vyhráli mistrovství Evropy

V Katovicích italští volejbalisté udolali Slovince v pětisetové bitvě a celkově slaví sedmé zlato. Mladý italský celek na šampionátu neprohrál jediný zápas, suverénně prošel i ostravskou základní skupinou, v níž přehrál i českou reprezentaci (3:1) a také své dnešní soupeře. Tehdy 3:0, dnes 3:2. Dva týdny po ženské reprezentaci slaví Itálie zlatý volejbalový double.

Slovinci hráli již třetí finále za poslední čtyři Eura, ale opět se museli spokojit jen se stříbrem. Nad Italy vedli 1:0 a 2:1 na sety, ale rozhodující zkrácenou sadu ztratili 11:15. Jejich cesta za druhým místem přitom začala nečekanou porážkou v Ostravar Aréně s Čechy. Ti obsadili na turnaji osmou příčku.

Finálovou bitvu začali lépe Slovinci, dařil se jim servis i příjem, a byť Italové sedmibodovou ztrátu stáhli na minimum, víc už nedokázali. Karta se však záhy obrátila, mladý italský výběr se dostal do tempa a naboural sebevědomí soupeře. Koncovku třetí sady si vzal do své režie slovinský univerzál Tončen Štern, servisem ji rozhodl a přiblížil slovinský celek k vytouženému titulu. Dařilo se i jeho spoluhráčům blokařům, kteří často nacházeli mezery v italské obraně.

Kouč Ferdinando de Giorgi měl nicméně po další změně stran šťastnou ruku a střídáním univerzála Romana za Pinaliho zastavil nápor slovinských volejbalistů. Ti ještě začali rozhodující dějství tříbodovou šňůrou, ale druhá polovina tie-breaku patřila Italům pod vedením teprve devatenáctiletého smečaře Michieletta a nahrávače Giannelliho.

Bronzové medaile získali volejbalisté Polska. Úřadující dvojnásobní mistři světa si po semifinálové porážce se Slovinskem spravili chuť a před domácím publikem v Katovicích porazili šampiona z roku 2019 Srbsko 3:0.

Zdroj: ČTK
před 1 hodinou

PSG zažilo proti Lyonu obrat. V nastavení rozhodl Icardi

Fotbalisté Paris St. Germain otočili utkání 6. kola francouzské ligy s Lyonem a po vítězství 2:1 zůstali v nejvyšší soutěži nadále stoprocentní. O třech bodech pro domácí rozhodl ve druhé minutě nastaveného času Mauro Icardi. Lionel Messi hrál od začátku duelu, ale v 76. minutě střídal.

Tým z hlavního města tak drží v čele soutěže pětibodový náskok před druhým Marseille, které porazilo 2:0 Rennes.

Zdroj: ČTK
před 3 hodinami

Poslední debatu kandidátů na kancléře SRN provázely spory o sociální témata

Spory o sociální témata, ochranu klimatu a také budoucí německou vládu provázely třetí televizní debatu kancléřských kandidátů konzervativní unie CDU/CSU Armina Lascheta, sociální demokracie SPD Olafa Scholze a Zelených Annaleny Baerbockové. Dnešní společné vystoupení trojice kandidátů bylo před nadcházejícími parlamentními volbami poslední. Vybírat nové složení Spolkového sněmu budou Němci za týden, tedy v neděli 26. září.

Další zprávy