Vyzyvatel Škody Kodiaq dorazil do Česka. Rodinné SUV Peugeot 5008 začíná na 545 tisících korun

Jan Markovič Jan Markovič
25. 4. 2017 13:39
Peugeot 5008 bude konkurovat pouze některým verzím nové škodovky, chybí mu totiž pohon všech kol. Zato se v nabídce objevuje i top verze GT se silným naftovým motorem a automatem.
S vyššími výbavami jsou spojené i další motorizace. K základnímu benzinovému motoru si lze zvolit automatickou převodovku se šesti stupni, totéž platí i pro turbodiesel.
S vyššími výbavami jsou spojené i další motorizace. K základnímu benzinovému motoru si lze zvolit automatickou převodovku se šesti stupni, totéž platí i pro turbodiesel. | Foto: Výrobci

Francouzská automobilka vyzdvihla druhou generaci rodinného modelu od velkoprostorového MPV směrem do kategorie SUV. Tím se rozšířilo pole konkurentů a jedním z nich tak může být i domácí Škoda Kodiaq. Peugeot podobně jako mladoboleslavské SUV nabízí místo až pro sedm cestujících. Sedadla ve třetí řadě jsou vyjímatelná a vyjdou na 20 tisíc korun. Kompletní test Peugeotu 5008 si můžete přečíst zde.

Peugeot 5008 útočí prostorností, variabilitou interiéru, ale i zajímavou cenou. Základní nabídky startuje na částce 545 tisíc korun, která je určena pro model s benzinovým čtyřválcem 1.2 PureTech o výkonu 130 koní, systémem start-stop a s manuální šestistupňovou převodovkou. Nejlevnější turbodiesel, tedy 1.6 BlueHDi o výkonu 120 koní (start-stop a manuální šestikvalt) vyjde na 605 tisíc korun. V obou případech jde o základní výbavu Access.

Ta není příliš bohatá. Obsahuje jednoduchou klimatizaci, tempomat nebo displej i-Cockpit, který nahrazuje klasický přístrojový štít s budíky. Samozřejmostí jsou centrální zamykání na dálkové ovládání, elektrifikovaná okna či rádio. Auto v nejnižší výbavě stojí na kolech o velikosti 17 palců

Prostřední výbava Active už přichází s lepším systémem i-Cockip, který doprovází i středový dotykový displej a dvouzónovou klimatizací. Top výbava Allure pak stojí na kolech velikosti 18 palců, má čalounění kombinované s kůží, parkovací senzory nebo třeba výklopné stolky pro zadní cestující. Připlatit se dá 30 tisíc korun za navigaci, 27 tisíc za luxusní audio Focal nebo 37 tisíc korun za elektricky nastavitelná sedadla s masáží. Kompletní ceník Peugeotu 5008 najdete zde.

S vyššími výbavami jsou spojené i další motorizace. K základnímu benzinovému motoru si lze zvolit automatickou převodovku se šesti stupni, totéž platí i pro turbodiesel. Od druhé výbavy jsou k dispozici také dva další motory - přeplňovaný benzinový 1.6 THP o výkonu 165 koní (680 tisíc korun) a vznětový dvoulitr BlueHDi o výkonu 150 koní za 690 tisíc korun.

Podobně jako je tomu i u menšího crossoveru Peugeot 3008 je k dostání i model 5008 v top verzi GT. Jen pro ni je také určen nejsilnější motor z nabídky. Jde o naftový čtyřválec 2.0 BlueHDi o výkonu 180 koní doplněný o automatickou šestistupňovou převodovku. Auto vyjde v této konfiguraci minimálně na 930 tisíc korun a v ceně je už zahrnuta kompletní sada elektronických bezpečnostních asistentů, full-LED světlomety, navigace nebo velká 19" hliníková kola.

Nový Peugeot 5008 v základním provedení jsme porovnali s nejlevnějšími verzemi největších konkurentů, tedy domácí Škodou Kodiaq a japonským Nissanem X-Trail. Výsledek najdete zde. Srovnání je ale zkreslené tím, že základní provedení Škody Kodiaq disponuje pohonem všech kol, kdežto nissan a peugeot nabízejí pouze pohon přední nápravy.

České zastoupení Peugeotu začíná přijímat objednávky na model 5008 od 1. května. Součástí zaváděcí nabídky je rozšířená záruka, kde se k základním dvěma letům přidávají další tři roky do najetí 100 tisíc kilometrů.

 

Právě se děje

Další zprávy