Vyzkoušeli jsme nový Land Rover Discovery nejen na silnici, ale také v podzemí. Změnilo se hodně

Eva Srpová Eva Srpová
12. 4. 2017 7:08
Land Rover Discovery byl vždy pravověrný off-road, nová, v pořadí pátá generace však mění koncepci. Disco je nyní mnohem civilizovanější na silnici, má tiché motory, špičkovou kabinu a luxusní výbavu. Na schopnosti v terénu ale nezanevřelo. Dost možná jde tedy o nejuniverzálnější prémiové auto na trhu.
V dolomitovém dole jsme s Discovery vyjeli také schody. Terénní vlastnosti vozu jsou stále perfektní.
V dolomitovém dole jsme s Discovery vyjeli také schody. Terénní vlastnosti vozu jsou stále perfektní. | Foto: Land Rover

Land Rover Discovery přichází už v páté generaci a s novinkou došlo také k docela zásadním změnám. Nové "Disco" už není jen off-road, který nemá ambice působit tak prémiově jako Range Rover. Discovery nezanevřelo na své schopnosti v terénu, avšak nově se může pochlubit podstatně civilizovanějším chováním na silnici a výrazně kvalitnějším interiérem.

Vůz má novou koncepci se samonosnou hliníkovou karoserií, což nezanedbatelně snížilo jeho hmotnost, a to až o 480 kg. Snížení hmotnosti Discu ohromně pomohlo v jízdním projevu. V zatáčkách nyní působí daleko obratněji, jak se to u tak obrovského sedmimístného auta s pětimetrovou délkou může vůbec povést.

Výrazně se zlepšil komfort, testovali jsme vozy s pneumatickým pérováním a jízda je to velmi pohodlná, vůz se sice naklání, ale stále působí jistě, a přitom poddajně.

Klientela, která měla na Discovery v oblibě především jeho schopnosti v terénu, však nebude zklamaná. Vůz má i nadále vynikající světlost podvozku, extrémní křižitelnost náprav, a navíc je schopný se brodit v hloubce až 900 mm. Zrovna to jsme si vyzkoušet nemohli, jelikož testovací trať v terénu vedla útrobami dolomitového dolu v německém Wellenu, kde voda (naštěstí) netekla.

I tak je však potěšující, jak hravě Discovery přejíždí kameny, šplhá dokonce i po schodech, má vynikající nájezdové i přechodové úhly i křižitelnost náprav.

Někoho může překvapit, že Discovery se nově nabízí také s dvoulitrovým naftovým čtyřválcem pod kapotou. Vzhledem k tomu, že v mnoha evropských zemích se daň vypočítává podle emisí, takový motor dává v tamních státech smysl. Český zákazník by však měl mít jasno, daleko smysluplnější je zvolit dieselový šestiválec o objemu 3,0 litru. I proto, že v základní výbavě má zmíněný vzduchový podvozek, za který s motorem TD4 připlácí.

Na panel, který se automaticky vyklopí po otevření víka kufru a také sklopí po jeho zavření, si lze sednout.
Na panel, který se automaticky vyklopí po otevření víka kufru a také sklopí po jeho zavření, si lze sednout. | Foto: Eva Srpová

Discovery s novou generací přišlo o dělené víko pátých dveří, ale aby tradiční zákazníci nebyli smutní, konstruktéři vymysleli automaticky sklopný panel, na který se lze posadit tak jako dříve na spodní část víka. Tento panel unese až 300 kg. Variabilita interiéru je rovněž na špičkové úrovni, za příplatek lze automaticky ovládat sklápění sedadel pomocí panelu na stěně kufru, případně prostřednictvím aplikace v mobilu.

Ceny startují na částce 1 395 735 Kč za TD4, třílitrový motor TD6 je zhruba o 230 tisíc dražší. České zastoupení Land Roveru už přijalo desítky objednávek na vůz, který jeho budoucí majitelé ještě ani nevyzkoušeli, oficiálně se začalo prodávat až letos v dubnu - zkrátka věří, že je nezklame. Podrobný test vozu si přečtěte tady.

 

Právě se děje

Další zprávy