reklama
 
 

Vyšší golf se teď jmenuje Sportsvan. V ČR je od 433 900 Kč

4. 6. 2014
Foto: Volkswagen
Oproti minulé generaci se automobil prodloužil o 13 centimetrů a rozšířil o 5 cm.
Doporučujeme

Na český trh se nyní dostává třetí karosářská varianta proslulého modelu Volkswagen Golf. Po klasickém hatchbacku a kombi je to nyní rodinná velkoprostorová verze.

Oproti minulé generaci se tento vůz v mnohém proměnil. Například se změnilo i jméno. Místo Golf Plus se jedná o Sportsvan.

Na délku nyní tento automobil měří 443 centimetrů, což je o nezanedbatelných 13 centimetrů více, než dosahoval předchůdce, také šířka  (181 centimetrů) je o 5 cm větší.

Jen na výšku se toho mnoho nezměnilo. Aktuální vůz se snížil o dva milimetry.

Potěšitelné je také zvětšení zavazadlového prostoru o 70 litrů, což teď dává kulatých 500 litrů. Tento údaj platí tehdy, pokud jsou zadní sedačky v nejzazší zadní poloze. Pokud se posunou dopředu (jde to až o osmnáct centimetrů), může se objem kufru "nafouknout" až na 590 litrů.

Pod podlahou kufru se navíc nachází rezervní kolo.

Do výbavy se dostávají asistenční systémy a další prvky výbavy, které již má golf. Novinkou je ale například asistent upozorňující na vozy, které se nacházejí v sousedních pruzích v takzvaném mrtvém úhlu řidiče.

Automobil může pohánět některý ze šesti typů motorů. V porovnání s minulou generací má automobil až o dvacet procent nižší normovanou spotřebu.

Základní motorizaci představuje benzinový čtyřválcový turbomotor 1,2 s výkonem 63 kW, největší výkon (150 koňských sil) pak mají shodně benzinový 1,4 TSI a dvoulitrový turbodiesel.

Ceník vozu začíná na částce 433 900 korun a jde o verzi s motorem 1,2 ve výbavě Comfortline. Ta už je poměrně bohatá. Zahrnuje například sedm airbagů, automatickou klimatizaci, rádio, kola z lehkých slitin, tempomat, kožený volant, elektronickou ruční brzdu, systém start&stop, elektrické ovládání všech bočních okének a venkovních zpětných zrcátek, podélný střešní nosič, palubní počítač, sklopné stolky pro cestující ve druhé řadě či centrální zamykání s dálkovým ovládáním.

Srovnání tohoto vozu s Citroënem C4 Picasso a Fordem C-Max najdete zde.

S vozem jsme se již mohli krátce seznámit při jízdě na silnicích v okolí Prahy. Budoucí majitele určitě potěší kvalitní zpracování interiéru, kvalitní řazení a odhlučnění. Podvozek vozu je naladěn o něco měkčeji než v případě nižších karosářských variant golfu, což samozřejmě odpovídá jeho rodinnému zaměření.

autor: Radek Pecák

Pokračujte dál

reklama
reklama
reklama
reklama
Komerční sdělení
reklama

Sponzorované odkazy

reklama