Výrobní závod Škody v Kvasinách zahájil výrobu modelu Karoq, menšího sourozence Kodiaqu

Jiří Kaloč
26. 7. 2017 18:10
První Karoq dnes sjel z výrobní linky závodu Škody Auto v Kvasinách. Kompaktní SUV nahrazuje ve výrobním programu automobilky model Yeti a doplňuje její portfolio o menší rodinné SUV. První exempláře kompaktního SUV české automobilky budou zákazníkům dodány v říjnu letošního roku. Závod Kvasiny produkuje rovněž sedan a kombi Superb, SUV Kodiaq a také španělský Seat Ateca, který má s Karoqem společnou techniku.
Z výrobních linek závodu Škody Auto v Kvasinách bude od dnešního dne sjíždět také model Karoq
Z výrobních linek závodu Škody Auto v Kvasinách bude od dnešního dne sjíždět také model Karoq | Foto: Škoda Auto

"Zahájení sériové výroby nového modelu je pro celý podnik a také pro naše zaměstnance v závodě Kvasiny důležitým milníkem," řekl při slavnostním zahájení sériové výroby Karoqu člen představenstva společnosti Škoda Michael Oeljeklaus.

Kompletně nově vyvinutý model Karoq měl světovou premiéru v polovině května letošního roku ve Stockholmu, k jeho přednostem patří nejen tradičně velký zavazadlový prostor ale také bohatá výbava, ve které nechybí třeba diodové světlomety (LED) nebo LCD panel místo klasických ručičkových kontrolních přístrojů. Ten se ve výbavě modelu značky Škoda objevuje poprvé.

Proti Yetimu je Karoq delší o 16 centimetrů a měří celkem 4,38 metru. Zavazadlový prostor se zvětšil o 106 litrů na 521 litrů. Po sklopení opěradel zadních sedadel se jeho objem zvětší na 1630 litrů. Na výběr je pět variant motorů s výkonem od 85 kW až do 140 kW, a také pohon předních i všech kol.

Předprodej Karoqu byl zahájen začátkem července. Nejlevnější provedení s tříválcem 1.0 TSI/85 kW, pohonem předních kol a výbavou Ambiente přijde na 529 900 korun. V budoucnu by se měla objevit ještě levnější varianta s výbavou Active.

Závod v Kvasinách je jedním ze tři výrobních závodů automobilky ŠKODA v České republice. S přibližně 8000 pracovníky je největším průmyslovým zaměstnavatelem v Královéhradeckém kraji. Od roku 2015 do něj společnost investovala asi jedenáct miliard korun kvůli rozšíření programu o modely SUV. V následujících letech bude jeho kapacita postupně růst až na 295 000 vozů ročně.

Na podrobnější technické údaje a kompletní ceník mladoboleslavské novinky se podívejte zde.

 

Právě se děje

Další zprávy