V dobách socialismu patřila mezi symboly luxusu a papalášství. Současně byla Volha GAZ 21 přezdívaná Carevna jedním z nejkrásnějších vozů, které vznikly v automobilkách zemí socialistického tábora. Své jméno dostala po řece Volze, která protéká městem Nižní Novgorod, v němž automobilka GAZ sídlí.
Před 40 lety - 15. července 1970 její výroba po čtrnácti letech skončila. V průběhu let nebyly vozy stále stejné. Hned po roce výroby dostal vůz jiný motor, změnil se také tvar přední mřížky. Třetí série z roku 1962 se dá poznat díky tomu, že už nemá na apotě sošku jelena, který je ve znaku továrny.
Kromě sedanu se od roku 1962 dělalo i velké kombi nazvané Univerzal. V malých sériích se daělaly například vozy s dvoubarevnou karosérií, s osmiválcovým motorem z Čajky (pro policii) a dokonce s automatickou převodovkou.
"Carevny, kterých se celkem vyrobilo 640 000, se dovážely i do tehdešjího Československa. Patřily v Mototechně k nejdražším vozům. Zatímco domácí octavia stála 28 000, Volha téměř dvojnásobek.
Po skončení výroby model nahradila Volha GAZ 24, která měla hranatou karosérii, a která se vyráběla až do loňského roku.