Výroba automobilů ve Škodovce trhá rekordy, v květnu dokonce atakovala hranici 100 tisíc vozidel

Jiří Kaloč
14. 6. 2017 18:01
Mladoboleslavská automobilka Škoda dodala na trh v květnu bez jednoho tisíce 100 tisíc vozidel. Jedná se o nejlepší květnový výsledek v historii značky. Rostly zejména trhy v Evropě a Indii, zatímco v Číně byl zaznamenán mírný pokles. Lídrem výroby je samozřejmě model Octavia, u kterého však v pátém měsíci došlo k mírnému poklesu, naopak skvělý nástup má nové SUV Kodiaq. V květnu sjelo z výrobních linek 7500 těchto SUV, od začátku výroby pak více než 17 tisíc. Ve Škodovce už netrpělivě očekávají nástup nového Karoqu, který však přijde na trh až ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku.
Prodeje nového SUV Škoda Kodiaq překonávají všechna očekávání, od března Škoda vyrobila 17 100 kusů.
Prodeje nového SUV Škoda Kodiaq překonávají všechna očekávání, od března Škoda vyrobila 17 100 kusů. | Foto: Škoda

Škoda Auto zvýšila své dodávky zákazníkům meziročně o 2,4 % na 99 000 vozů. "I přes velice složitou situaci na trzích některých regionů se nám podařilo prodat více vozů než v kterémkoli květnu v minulosti. Těší nás zejména úspěšný nástup Kodiaqu," říká člen představenstva pro prodeje Werner Eichhorn.

Škoda v rámci Strategie 2025 postupně rozšiřuje své portfolio o nové modely kategorie SUV. V březnu přišel na trh Kodiaq a do konce května se již dodalo zákazníkům 17 100 exemplářů, z toho 7500 pouze v květnu.

Lze celkem oprávněně předpokládat, že menší Škoda Karoq představená začátkem května ve Stockholmu bude minimálně stejně úspěšná. Mimochodem, světovou premiéru nového mladoboleslavského SUV sledoval v přímém přenosu prostřednictvím internetu přes milion diváků.

Úspěch Kodiaqu se samozřejmě odrazil v menším zájmu o druhé SUV nabídky, model Yeti. Toho se na sklonku jeho celkem úspěšné kariéry prodalo v květnu 7800 kusů, což představuje pokles o 8 %.

Záporný výsledek si připsaly také modely Octavia (-10 %) a Rapid (12 %), zatímco u Fabie (+4,5 %), Superbu (+0,2 %) a Citigo (+20,7 %) musel být objem výroby navýšen.

V západní Evropě překonala Škoda v květnu s 42 800 prodanými vozy úroveň loňského roku o 4,1 procenta.  Na nejsilnějším německém trhu měla s 15 500 dodanými vozy ve srovnání s loňským rokem vyrovnanou bilanci.

Naopak dvojciferné přírůstky zaznamenala ve Francii (+13,5 %), Itálii (27,5 %) a Nizozemsku (+12,7 %), zatímco ve Velké Británii (+5,9 %), Rakousku (+5,9 %) a Švédsku byly nárůsty o něco menší.

Ve střední Evropě dorazilo k zákazníkům 19 000 vozů, což je o 14,5 procenta více než loni, doma to bylo 9100 vozů, což představuje nárůst 12,1 %. Česká automobilka si kromě toho výrazně polepšila také v Polsku (+19,2 %), na Slovensku (+10,0 %), v Chorvatsku (+74,6 %) a ve Slovinsku (+5,2 %).

Ve východní Evropě bez Ruska vzrostly dodávky vozů ŠKODA v květnu o bezmála 10 %, v samotném Rusku o 5,9 %. Na svém největším trhu v Číně dodala Škoda v květnu svým zákazníkům 22 700 vozů, což představuje pokles o 6,1 %. Naopak pozitivní výsledky zaznamenala Škoda v Indii. Zde zvýšila své dodávky zákazníkům oproti minulému roku o 34,1 %.

 

Právě se děje

Další zprávy