Vyhledali jsme dvacet nejúspornějších kombíků na českém trhu. Všechny mají spotřebu do čtyř litrů

Renault Clio Grandtour s naftovým motorem 1.5 dCi si podle výrobce řekne jen o 3,3 l nafty na každých 100 km.
Volkswagen u Golfu Variant při modernizaci zvýšil laboratorní spotřebu dieselových motorů. Zatímco před rokem a půl si řekla nejúspornější verze jen o 3,5 l, a ještě dříve dokonce jen 3,2 l, aktuálně má nejúspornější Golf Variant 1.6 TDI spotřebu rovné čtyři litry nafty na 100 km. A to s automatickou převodovkou DSG.
Škoda přestala nabízet u Superbu Combi naftový motor 1.6 TDI, který ve verzi GreenLine měl mít laboratorní spotřebu pouhých 3,7 l. Aktuálně je nejúspornější verze 2.0 TDI/110 kW s konzumací rovné čtyři litry.
Manažerský Peugeot 508 SW má nejnižší "papírovou" spotřebu s motorem 2.0 BlueHDI/110 kW. Rovné čtyři litry.
Čtyřlitrovou spotřebu udává také Kia u svého cee´du SW 1.6 CRDi
Foto: Renault
Ondřej Běhal
2. 5. 2017 6:27
Dvacet kombíků na českém trhu se chlubí laboratorní spotřebou nižší než čtyři litry nafty na sto kilometrů. Najdete je ve fotogalerii. Při hledání nejúspornějších aut této kategorie jsme nebrali v úvahu takzvané plug-in hybridy, které pohání jak spalovací motor tak elektromotor, a dají se dobíjet ze sítě. Ty sice udávají extrémně nízkými hodnotami spotřeby, které však platí pouze na prvních sto kilometrů s nabitou baterií. Navíc jde o auta velmi drahá s nízkými prodejními čísly. Nejúspornějším klasickým hybridním kombi, tedy bez možnosti dobíjení ze sítě, je Toyota Auris Touring Sport 1.8 Hybrid se spotřebou 3,5 l benzinu na každých 100 km.

Pokud vám více než na spotřebě záleží na ceně, podívejte se na přehled nových kombíků, které se dají pořídit za méně než 300 tisíc korun.

 

Právě se děje

Další zprávy