Luxusnější Mercedes neexistuje. Třída S od Maybachu by si měla zachovat motor V12

Luxusnější Mercedes neexistuje. Třída S od Maybachu by si měla zachovat motor V12
Foto: Mercedes-Benz
Jan Matoušek Jan Matoušek
20. 11. 2020 10:03
Když chcete luxusní Mercedes, pravděpodobně sáhnete po limuzíně třídy S. Když ale chcete ještě něco navíc, zvolíte auto z portfolia divize Mercedes-Maybach. A protože se před několika týdny poprvé ukázala sedmá generace třídy S, její ultraluxusní verze na sebe nenechala dlouho čekat. Nabízí přitom všechny technické vymoženosti základního modelu, a k tomu i porci vnitřního prostoru navíc.

Oproti standardnímu modelu s prodlouženým rozvorem je Mercedes-Maybach třídy S dále natažený o 18 cm. Celá délka šla přitom do rozvoru náprav, který tak má 3396 mm (standardní model má 3106 mm a prodloužený 3216 mm). Na délku má auto skoro 5,47 metru, šířka přesahuje 1,9 metru a výška je 1,5 metru. Nejde tedy o žádného drobečka, naopak o pořádný kus auta, který na silnici jen těžko přehlédnete.

Veškerá pozornost je u Maybachu směřována na dvě samostatná zadní sedadla. Tam se lze vůbec poprvé dostat přes volitelné elektricky ovládané zadní dveře. Fyzicky se tak nemusíte vůbec dotknout kliky, stačí jen zmáčknout příslušné tlačítko na klíčku nebo třeba v menu multimediálního systému. Ještě jednodušší je zavírání. Tam stačí pohyb rukou, pokud je touto funkcí vůz vybaven. Jinak lze k tomu využít i obrazovky multimediálního systému pro cestující vzadu.

Zadní sedadla v novém Mercedesu-Maybach třídy S.
Zadní sedadla v novém Mercedesu-Maybach třídy S. | Foto: Mercedes-Benz

Pokud už se usadíte, budete si užívat až 326 mm místa před koleny, což je o kousek více než v případě předchůdce. Přední sedadlo spolujezdce je možné také posunout více dopředu, a tím vytvořit vzadu ještě komfortnější pozici. Nastavovat lze i sklon opěradla zadních sedadel, novinkou v limuzínách je podavač bezpečnostních pásů - prvek známý z kupé či kabrioletů značky.

Prakticky nekončící je seznam příplatkové výbavy. Cestující vzadu tak mohou mít speciální vyhřívání v oblasti krku a ramen, masážní motorky v sedadlech, včetně oblasti lýtek, nebo dva stolečky, které lze vyklopit ze středového tunelu.

Tím ale nabídka komfortních prvků zdaleka nekončí. V zadní loketní opěrce může být lednička, která má teplotu nastavitelnou mezi jedním až sedmi stupni Celsia. Její objem je 10 litrů, navíc je možné ji z vozu vyjmout. Do ledničky se v takovém voze jistě hodí šampaňské, proto Mercedes nabízí postříbřené skleničky na šampaňské, na které je ve středovém tunelu speciální místo a mají i vlastní držáky.

Dále nechybí vůbec poprvé použití adaptivního osvětlení pro cestující vzadu, kteří si tak mohou nastavit nejen jas světla, ale i jeho pozici nebo velikost. Mercedes se zároveň chlubí tichem v interiéru, které ještě umocňuje příplatkové aktivní potlačování hluku. Naopak poslech hudby zpříjemňuje taktéž volitelné audio Burmester, dokonce s 4D zvukem.

Řidič také nepřijde zkrátka, jakkoliv většinu jemu určených vychytávek už odhalila standardní třída S. Můžeme tak jen zopakovat, že středový panel tvoří 12,8palcová obrazovka z organických diod, před řidičem je možné najít 12,3palcovou obrazovku, navíc s 3D grafikou. Celkem je v kabině možné mít až pět různých obrazovek, včetně dvou pro cestující vzadu, kteří mají další ovládací displej mezi sedadly. Zpátky však k řidiči, který může využívat i volitelného průhledového displeje s rozšířenou realitou. Z použitých materiálů lze vypíchnout dřevěné obložení i na zadní straně předních sedadel nebo čalounění kůží Nappa.

Zvenku nechybí řada chromovaných prvků, nová kapota, výrazná maska chladiče nebo kola s průměrem 19 až 21 palců. Zvolit je možné i dvoubarevné lakování, které je aplikováno ručně. Novinkou oproti standardním verzím jsou širší zadní dveře a také pevné okénko v zadním C-sloupku. Chybět nebudou příplatková chytrá přední světla, opět známá už ze standardního modelu - každé tvoří 1,3 milionu sklápěcích zrcátek, a zvládnou tak promítnout na silnici třeba nutnost dát přednost v jízdě.

Stejně jako standardní třída S, i Maybach bude od příštího roku možné vybavit technologiemi umožňujícími - při splnění určitých podmínek - autonomní jízdu na úrovní číslo 3. Zatím bude tato funkce dostupná jen v Německu, autu pak nebude chybět řada senzorů, kamer a rovněž lidar. K dispozici by mělo být samočinné řízení na některých úsecích dálnice (nejspíše v rychlostech do 60 km/h), případně hustší dopravě.

Vedle toho bude mít i Maybach třídy S celou řadu asistenčních systémů a rovněž až 18 airbagů. Tato plejáda zahrnuje třeba standardní čelní vaky pro cestující vzadu, středový airbag vpředu, airbagy v bezpečnostních pásech nebo zadní boční airbagy.

Pokud jde o motory, ty budou částečně elektrifikované prostřednictvím integrovaného startéru generátoru, který poskytuje navíc až 15 kW. Vedle informace, že standardem bude u všech verzí devítistupňový automat a pohon všech kol, však Mercedes další detaily o pohonu neposkytl. Jak německý magazín Auto Bild, tak třeba i britský Autocar se ale shodují, že si Maybach třídy S zachová dvanáctiválcový benzinový motor, který jinak pod kapotou standardní třídy S skončil.

Mělo by jít o šestilitrovou jednotku s dvojitým přeplňováním a výkonem 463 kW. Dále nemají chybět jednotky se šesti i osmi válci, mezi nimiž by měl být plug-in hybrid. Bližší informace však k dispozici zatím nejsou. Pokud jde o podvozek, ten má ve standardu vzduchové odpružení a také sledování povrchu silnice před vozidlem, podle čehož se nastavení odpružení automaticky upravuje. Příplatek bude vyžadovat řízení zadní nápravy.

Pod kapotou vozu se má i nadále vyskytovat dvanáctiválec.
Pod kapotou vozu se má i nadále vyskytovat dvanáctiválec. | Foto: Mercedes-Benz

Na vybraných trzích bude auto k dispozici ještě do konce letošního roku, v Německu se začne prodávat na jaře 2021. Celkem se pak od roku 2015 prodalo 60 tisíc Maybachů třídy S, přičemž klíčovými trhy byly mimo jiné Čína, Rusko, Jižní Korea, USA a Německo.

 

Právě se děje

před 11 minutami

Loni stály slevy na jízdném o více než dvě miliardy korun méně. Náklady snížila pandemie

Slevy ve veřejné dopravě pro studenty a důchodce loni stály 3,47 miliardy korun, což je meziročně o 2,31 miliardy méně. Náklady loni stlačila koronavirová krize, která po většinu roku výrazně omezila cestování. V úterý to uvedlo ministerstvo dopravy. Stát poskytuje pro žáky a studenty do 26 let a seniory nad 65 let slevu na jízdném ve veřejné dopravě 75 procent. Slevy platí od září 2018. Od té doby za ně stát dopravcům zaplatil přes 11,15 miliardy korun.

Zdroj: ČTK
Další zprávy