Volkswagen začal nabízet nový Touran. Vybaven může být téměř shodně jako manažerský model Passat

Radek Pecák Radek Pecák
15. 10. 2015 12:02
Volkswagen nadále věří segmentu velkoprostorových rodinných aut. Po třinácti letech proto začal nabízet rovněž druhou generaci vozu Touran. Výběr motorů sice není příliš velký, ve výbavě se však objevuje řada prvků, které do nynější doby nabízel pouze vůz Passat. Základní cena pro tuzemský trh činí 555 900 korun.
Na karosérii se nyní objevila řada ostrých linií.
Na karosérii se nyní objevila řada ostrých linií. | Foto: Volkswagen

Skutečně dostatečný prostor pro pět cestujících a všechny jejich cestovní potřeby nabízí druhá generace modelu Volkswagen Touran. Tento automobil právě nyní přichází na český trh, přičemž ročně by měl podle představ představitelů dovozce oslovit více než tisíc rodin.

Nejmenší suma, kterou je potřeba si na tento vůz připravit, byla stanovena na 555 900 Kč. Za ni je k mání verze s benzinovým turbomotorem 1,2 (81 kW - 110 koní). Jedná se o výbavový stupeň Comfortline, nižší ze dvou možných. V sériové výbavě je například elektromechanická parkovací brzda, asistenční systém pro rozjezdy do kopců, šest airbagů, automatická klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, palubní počítač, rádio s osmi reproduktory a CD přehrávačem, tempomat, tři posuvná a sklopná sedadla ve druhé řadě, rezervní kolo, sklopné stolky na opěradlech předních sedaček a elektrické ovládání oken a vnějších zpětných zrcátek.

Porovnání s nejlevnějšími verzemi vozů Grand C4 Picasso a Kia Carens nabízíme na tomto místě.

Palubní deska v novém touranu působí hodně moderně.
Palubní deska v novém touranu působí hodně moderně. | Foto: Volkswagen

Výčet elektronických asistenčních systémů v nižší úrovni výbavy čítá systém Front assist, který v městských rychlostech samočinně brzdí před překážkou, a systém pro sledování únavy řidiče.

Za vyšší stupeň výbavy Comfortline se připlácí třicet tisíc korun. Auto této specifikace ale stojí nejméně 617 900 Kč, protože ji není možno objednat s motorem 1,2, ale výkonnějším 1,4.

Sedačky ve druhé (a případně třetí řadě) mají úchyty ISOFIX a je možné je posouvat a sklápět.
Sedačky ve druhé (a případně třetí řadě) mají úchyty ISOFIX a je možné je posouvat a sklápět. | Foto: Volkswagen

Zákazník s ní získá například adaptivní tempomat, kola z lehkých slitin, lepší rádio, multifunkční kožený volant a mlhovky.

Mezi příplatkové prvky, které je možné do vozu zamontovat, náleží například automatický parkovací asistent, ambientní osvětlení (dokonce i kolem střešního okna), připojení k internetu, vyhřívané čelní okno, bezklíčkové odemykání a startování, automatické přepínání světel LED světlomety, adaptivní podvozek nebo navigace.

Auto s automatickou převodovkou je navíc schopno samo popojíždět v zácpě nebo couvat s přívěsem v nastaveném úhlu, což jsou prvky, s nimiž přišel jako první manažerský automobil Passat.

Nabídka motorů není příliš široká. Pro tuzemsko zahrnuje již zmíněné zážehové agregáty 1,2 a 1,4 litru (silnější má výkon 110 kW - 150 koní) a dva čtyřválcové turbodiesely (1,6 a 2,0 litru). V případě zájmu prý ale bude možné individuálně objednat i silný motor 1,8 TFSI (132 kW).

Silnější benzinový motor i obě jednotky spalující naftu mohou být spojeny s automatickými převodovkami. Kombinovaná spotřeba všech se ve zkušebním cyklu pohybuje v rozmezí 4,4 - 5,4 litru.

Automobil může být za příplatek necelých 25 tisíc až sedmimístný.

Kufr je opravdu velký.
Kufr je opravdu velký. | Foto: Volkswagen

Komfortně se ale bude i v novém touranu cestovat pětici lidí. Jelikož po třinácti letech výroby a 1,9 milionech prodaných kusů průměrný lidský jedinec trošku povyrostl, musel se zvětšit i touran. Nyní měří na délku 453 centimetrů, což je mezigeneračně o třináct více, šířka činí 181 centimetrů a výška 163.

Objem zavazadlového prostoru při pětimístné konfiguraci dosáhl na hodnotu 743 litrů (+48 litrů). To je hodnota pod roletku, pokud bychom nakládali až po střechu, vejde se více než metr krychlový nákladu.

 

Právě se děje

Další zprávy