Volkswagen před 35 lety motorizoval Čínu. Dnes nabízí SUV, která jinde nenajdete

Toto je čínský Volkswagen Passat. Nevidíte špatně, skutečně to není obdoba evropského modelu.
Volkswagen Phaeton byl v Evropě propadák, v Číně ale prodejně relativně zabodoval, proto tam také dostal nástupce. Ten se jmenuje Phideon a jde o vůbec nejluxusnější model německého výrobce na všech světových trzích. Navíc se nabízí i s motorem V6.
Vůz je produkovaný ve společném podniku čínské značky SAIC a Volkswagenu. Nejde o jediné joint-venture, které VW v Číně má. To druhé je s automobilkou FAW, na čínském trhu si však oba společné podniky konkurují. Na šanghajském autosalonu ale najdete všechny Volkswageny téměř pod jednou střechou. Výjimkou je ještě druhý stánek koncernu SAIC, kde jsou i Volkswageny, které jsou ale jinak k vidění i na stánku značky jako takové.
Povšimněte si zadních partií. Passat je jedním z modelů na šanghajském výstavišti, který má jméno uprostřed víka kufru, kam se přesunulo z jeho spodní části. Něčím podobným, i když jde o jméno značky, disponuje i Škoda.
Passat je stejně jako menší sedan Lavida produkován ve spolupráci s automobilkou SAIC. Lavida pak patří mezi nejpopulárnější VW v zemi, vedle sedanu se vyrábí i hatchback Gran Lavida.
Foto: Jan Matoušek
Jan Matoušek Jan Matoušek
18. 4. 2019 6:02
Čína je pro Volkswagen doslova zemí zaslíbenou. Loni tam německá automobilka prodala 3,1 milionu svých aut, což je zhruba polovina všech celosvětově prodaných Volkswagenů. Jedním z důvodů takové popularity je i fakt, že první Santana v roce 1983 částečně motorizovala čínské silnice. I proto je na šanghajském autosalonu stánek "lidového vozu" jedním z největších. A k vidění jsou na něm modely, které jinde na světě nenajdete.
 

Právě se děje

Další zprávy