Volkswagen: Příští generace aut se spalovacím motorem bude naše poslední

Martin Přibyl Martin Přibyl, Bloomberg
5. 12. 2018 14:10
Volkswagen předpokládá, že éra aut se spalovacími motory se začne chýlit ke konci poté, co v roce 2026 představí svoji poslední generaci vozů s benzinovými a dieselovými motory.
Volkswagen ID Neo se má začít vyrábět již příští rok v nedalekém Cvikově. Spalovací motory bude VW postupně utlumovat.
Volkswagen ID Neo se má začít vyrábět již příští rok v nedalekém Cvikově. Spalovací motory bude VW postupně utlumovat. | Foto: Volkswagen

"Kolegové z vývoje pracují na poslední technické platformě, která nemá neutrální bilanci emisí CO2," cituje Bloomberg šéfa strategie značky Volkswagen, Michaela Josta. "Naše spalovací motory budeme postupně stahovat z nabídky až na absolutní minimum," dodává.

Koncern Volkswagen i v souvislosti s tlakem vlád na snižování emisí skleníkových plynů tak opět potvrzuje svůj odklon od konvenčních aut a příklon k těm elektrickým.

Příští rok tak má firma začít uvádět svoji první generaci elektromobilů, které budou postaveny na speciálně vyvinuté technice (stávající modely jako VW e-Golf, VW e-up! nebo i nové Audi e-tron využívají upravené základy konvenčních aut).

Nejprve se bude jednat o luxusní Porsche Taycan. Následovat ho ale bude výrazně dostupnější hatchback VW ID Neo. Ten se má v horizontu dvanácti měsíců začít vyrábět v německém Cvikově. Jeho cena by přitom měla odpovídat naftovému Golfu. V roce 2020 pak VW začne vyrábět dva elektrické vozy ve svých továrnách v Číně.

Celkově chce do vývoje a výroby elektrických a autonomních aut investovat na 44 miliard eur. Svůj elektromobil tak bude mít každá z dvanácti koncernových značek (Škoda představí napřesrok elektrické Citigo). V roce 2030 by mělo být v nabídce celé skupiny VW na tři sta čistě nebo alespoň částečně elektrických modelů.

I po roce 2026 bude ale VW pracovat na úpravě svých vozů se spalovacím motorem. Jost totiž předpokládá, že i v polovině tohoto století budou na Zemi oblasti, kde si lidé kvůli nedostatečné dobíjecí infrastruktuře nebudou moci pořídit auto do zásuvky.

Problém se zdraví škodlivými emisemi v centrech měst se dá podle Josta vyřešit novou generací čistších pohonných jednotek. V delším horizontu jsou ale zásadní emise skleníkových plynů, které se v případě aut se spalovacími motory zcela eliminovat nepodaří. VW tak musí urychlit nástup elektrických vozidel.

Volkswagen by se svou novou politikou rád zbavil pověsti firmy, která fixlovala s emisemi svých naftových modelů. Skandál Dieselgate se na celém světě dotkl jedenácti milionů aut a firmu donutil k finančním škrtům i kompletní obměně vedení. "Ano, udělali jsme chybu a přijímáme za to plnou zodpovědnost," řekl Jost.

 

Právě se děje

Další zprávy