reklama
 
 

Volkswagen Polo je už velký jako starší Golf. Díky novému podvozku se chová jako dospělé auto

8. 9. 2017
Řídili jsme novou generaci jednoho z nejoblíbenějších malých vozů v Evropě. Polo stojí na novém podvozku, díky kterému předvádí skvělé jízdní vlastnosti. Dokonce si k němu můžete přikoupit i adaptivní tlumiče. Výbava na palubě může být velmi bohatá. A k tomu má ještě tichý tříválcový motor. Zdá se, že novému Polu by nebylo co vytknout. Nebýt vysoké ceny a nutnosti příplatků.
Doporučujeme

Se 14 miliony prodaných kusů patří Volkswagen Polo mezi nejúspěšnější vozy z kategorie malých hatchbacků do města. Jenže slovo "malý" by se už při popisování jeho nové generace možná používat nemělo. Auto se zvětšilo a poprvé délkou přesáhlo hranici čtyř metrů. Automobilka tvrdí, že nyní je už uvnitř stejně velké jako Volkswagen Golf čtvrté generace, který se vyráběl na přelomu tisíciletí.

Silná příbuznost Volkswagenu Polo s Golfem je na vozu patrná nejen na vzhledu, ale i na technologické výbavě. Auto stojí na koncernové platformě MQB, kterou VW používá napříč svými značkami. V tomto případě jde o její nejmenší variantu A0. Právě sdílená platforma umožnila, aby Polo dostalo i zajímavou výbavu, jež je zatím u tak malých aut spíš raritou. Řeč je například o nastavitelných tlumičích DCC, jež se objevují například u Golfu nebo Octavie.

Přesto ale Polo není jen zmenšeným Golfem. Designéři zapracovali na jeho vizáži tak, že si obě auta nelze splést. Masku chladiče shora lemuje lakovaný rámeček, na něj pak přímo navazují světlomety, které mohou být za příplatek vybaveny kompletní diodovou technologií.

Zejména v jeho rodném Německu prozrazuje stáří řidičů fakt, že jde o oblíbené auto na důchod. Volkswagen se ale nyní očividně snaží přilákat i mladší šoféry. Kromě možnosti volby výrazných barev a dvoubarevných kombinací laku karoserie jsou k dispozici i nápadné designy litých kol. Lze si objednat také speciální verzi Beats, která vznikla ve spolupráci s trendy americkým výrobcem sluchátek a reproduktorů.

Zaměření na mladší generaci je patrné i uvnitř vozu. Novou palubní desku mohou lemovat barevné dekory, včetně třeba oranžového. V nižší specifikaci jsou matné, ve vyšší lesklé. Paradoxně levnější možnost se nám vzhledově zamlouvala více. Kdo však o barevnou kabinu nemá zájem, nemusí se přizpůsobovat - na výběr jsou i decentnější provedení.

Polo patří mezi první malé vozy, u kterých se objevuje displej nahrazující klasické ručičkové ukazatele rychlosti a otáček. S podobným už jezdí Passat, Golf či Arteon. Polo displej dostalo už v jeho druhé generaci. Škoda že při prvních jízdách nebyl k dispozici a zatím není ani v ceníku. Objeví se v nabídce zřejmě později, je ale jasné, že bude k dostání za příplatek.

Právě nutnost sáhnout hlouběji do kapsy je asi jediným větším minusem nového Pola. I když jsou ceny příplatků spíše decentní, dohromady s vyšší základní cenovkou mohou znamenat, že už budou autu konkurovat i větší modely. Ceník je na danou kategorii velmi pestrý. Za dobrou navigaci se platí navíc 18 300 korun, za parkovací systém 10 tisíc nebo za varování před nebezpečím v mrtvém úhlu 7100 korun. V nabídce nechybí dokonce ani adaptivní tempomat, tedy systém schopný na dálnici udržovat vzdálenost za ostatními vozy. Za něj automobilka účtuje 7200 nebo 18 700 korun podle verze vozu.

Levná auta v kategorii malých hatchbacků mají tendence k tomu, být "plechovkami", tedy působí křehce a nedospěle. To ale není problém Pola, které k výbornému zpracování přidává ještě poměrně prostorný interiér. Ideálem bude sice stále pro dva cestující, ale využít zadní sedadla mohou na delší cestě i dospělí, když se smíří s menším prostorem před koleny.

Kufr nového Pola patří ke špičce. Nabízí základní kapacitu 351 litrů, čímž překonává i domácí Škodu Fabia, která má o 21 litrů méně. Opěradla zadních sedadel však nelze sklopit do úplné roviny, čímž by se ještě zvýšila praktičnost vozu při stěhování větších předmětů. Na ty menší by se zase hodily síťky a kapsy, které tu chybí.

Polo se v Česku začíná prodávat zatím jen s benzinovými motory. Volkswagen ale slibuje, že nabídku ještě do konce roku rozšíří o dalších šest pohonných jednotek (ne všechny se ovšem objeví i na našem trhu).

Přeplňovaný benzinový tříválec se nyní prodává ve dvou výkonnostních provedeních 75 nebo s turbem a výkonem 90 koní. My jsme si k prvním jízdám zvolili silnější provedení, poměrně netradičně spojené se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. V této konfiguraci Polo začíná na ceně 388 900 korun. S manuální převodovkou vyjde na 348 900 Kč, což je o 67 tisíc korun víc než Fabia v tomto provedení.

Výrazně vyšší cenovku si ale Polo dokáže obhájit právě díky tomu, že na rozdíl od Fabie stojí na zmíněné koncernové platformě MQB. Na silnici tak dokáže předvádět jízdní vlastnosti, za které by se nestyděla auta o třídu nebo dvě vyšší.

Motor, ačkoliv jde jenom o tříválec, řidiče netrápí pro tyto pohonné jednotky typickými vibracemi ani hlukem. To ho spolu se stejně povedeným motorem PSA (používají ho malé vozy Opel a Peugeot) řadí mezi nejkultivovanější motory s lichým počtem válců. Trasa prvního svezení nebyla natolik dlouhá, aby šlo z udávané spotřeby ještě vyvozovat závěry, nicméně motor si řekl o šest litrů benzinu na 100 km, což v poměrně hustém provozu považujeme za slušný výsledek.

Adaptivní tlumiče s možností nastavení tuhosti v testovaném autě nebyly, ale standardně dodávaný podvozek se předvedl jako velmi povedený. I když se po prvních kilometrech zdál tužší, nakonec se ukázalo, že i tak dokáže dobře filtrovat nerovnosti. Je tedy komfortní, aniž by u toho zbytečně posádku houpal.

Navíc i samotný podvozek má dobré odhlučnění, a tak na palubě panuje akustická pohoda i při vyšších rychlostech. Jen od řízení nelze očekávat větší vtažení do hry, posilovač je nastaven na zatáčení bez nutnosti vynaložit mnoho úsilí.

Kompletní test včetně všech technických údajů a cen najdete zde.

autor: Jan Markovič

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama