Bratrovražedný souboj o manažerskou garáž. Srovnali jsme omlazený Passat se Superbem

Jan Matoušek Jan Matoušek
26. 7. 2019 6:02
Ačkoliv segment střední třídy prodejně klesá, přesto se v něm za poslední měsíce objevila řada novinek. Omlazením prošli především dva největší hráči českého trhu - Škoda Superb a Volkswagen Passat. Jestli to pomůže opět oživit zájem o sedany, liftbacky či kombi této třídy, ukážou až následující měsíce. Jak si však Passat i Superb stojí cenově proti soupeřům, se můžete podívat do galerie.
Změny omlazeného Volkswagenu Passat poznají nejspíše jen fandové značky.
Změny omlazeného Volkswagenu Passat poznají nejspíše jen fandové značky. | Foto: Volkswagen

U každého sedanu, případně liftbacku střední třídy uvádíme nejprve základní verzi a poté variantu, kterou obvykle volí zákazníci. To znamená verzi s naftovým motorem o výkonu kolem 140 kW a automatickou převodovkou. Typicky u Škody Superb tvoří taková varianta, ať už s pohonem předních nebo všech kol, největší množství prodejů.

Ceny nového Passatu

Než se dostaneme ke srovnání, sluší se nahlédnout do ceníku omlazeného Passatu. Jak jezdí i co se změnilo, si mimochodem můžete přečíst zde.

Výbavy nabízí vůz celkem čtyři. Základní se jmenuje Business, která obsahuje prakticky vše potřebné. Z bezpečnostních asistentů jsou to adaptivní tempomat, udržování jízdního pruhu, přednárazový systém s nouzovým brzděním, rozpoznávání chodců nebo asistent pro jízdu v koloně. Dále nechybí kolenní airbag řidiče, přední a zadní LED světla či automatické stěrače. Z komfortní výbavy má základní Passat třízónovou automatickou klimatizaci, rádio s 6,5palcovou dotykovou obrazovkou a osmi reproduktory, Bluetooth, kožený multifunkční volant nebo přední a zadní parkovací senzory. Litá kola mají 16 nebo 17 palců, kombi přidává ještě střešní ližiny.

Druhá linie Elegance přidává přední mlhovky, navigaci s osmipalcovou dotykovou obrazovkou, vyhřívání předních sedadel nebo adaptivní tlumiče. Výbava R-Line má především sportovní doplňky karoserie i interiéru včetně 18palcových kol, jiných nárazníků a prahů, sportovního volantu nebo sedadel čalouněných kůží Nappa.

Plug-in hybridní model GTE má oproti verzi R-Line navíc bezklíčkové odemykání a startování, elektricky sklopná zrcátka, couvací kameru a také o palec menší kola. Specificky pro kombi se nabízí ještě terénní linie Alltrack, která má v porovnání s modelem R-Line plastové obložení spodní části karoserie, ochranný kryt motoru, asistent pro sjezd z kopce nebo 17palcová litá kola.

 

Právě se děje

Další zprávy