Volkswagen opět opravuje software u Golfu. Do servisu zve celosvětově 56 000 aut

Martin Přibyl Martin Přibyl
13. 1. 2021 12:24
Osmou generaci Volkswagenu Golf doprovází od jejího uvedení softwarové problémy. Nejprve kvůli nim bylo odloženo uvedení modelu na trh a na jaře 2020 musela firma na nějakou dobu dokonce zastavit dodávky auta zákazníkům, protože nefungoval povinný systém nouzového volání. Nyní zve do servisu 56 000 aut vyrobených do července 2020. Důvod? Další aktualizace softwaru.
Volkswagen Golf osmé generace, ilustrační foto
Volkswagen Golf osmé generace, ilustrační foto | Foto: Volkswagen

Při servisním zásahu má dojít k nahrazení starší verze softwaru novou, stabilnější, kterou výrobce začal používat ve výrobě od srpna 2020. Nejedná se však o žádnou triviální akci, podle informací německých magazínů Auto motor und sport a Handelsblatt mají auta strávit v servisu v průměru celých pět hodin. Zákazník během té doby dostane náhradní auto a jako bolestné ještě poukázku na servisní služby.

Délku servisního zásahu ovlivňuje to, že nelze použít aktualizaci na dálku a musí dojít k přehrání softwaru hned u několika řídicích jednotek, v případě asi 7400 kusů mildhybridních Golfů má dokonce být jedna z řídicích jednotek i vyměněna. V takovém případě bude servisní zásah ještě delší. Akce se má celosvětově týkat 56 000 aut, z toho takřka polovina, 26 000 exemplářů, jich je v Německu.

Celá svolávací akce je dobrovolná, protože žádným způsobem neovlivňuje bezpečnost, emise a další, nedozoruje ji tedy německý Úřad pro motorová vozidla KBA.

Jak se dotkne českých majitelů daných Golfů, zatím není jasné, redakce Aktuálně.cz oslovila české zastoupení značky, ale to zatím nemá podrobnější informace. Stejně tak zjišťujeme, jestli se podobný zásah nebude týkat i Škody Octavia, která si sama prošla softwarovými problémy při výrobě, a i jí se dotklo zastavení dodávek kvůli nefunkčnímu nouzovému volání.

Golf není jedinou koncernovou novinkou, jejíž uvedení na trh v loňském nebo předloňském roce provázely komplikace. Například elektromobil ID.3, který má být pro Volkswagen klíčový pro splnění emisních předpisů a chystaný nástup elektromobility, byl na trh uveden zprvu bez vybraných funkcí. Nebylo k dispozici zrcadlení obrazovky mobilního telefonu pomocí technologií Apple CarPlay a Android Auto a také head-up displej s rozšířenou realitou. I v případě ID.3 značka zákazníkům funkce dohrávala dodatečně v servisu. Nebylo možné je doplnit na dálku.

Softwarové potíže také koncern Volkswagen donutily, aby přehodnotil svůj přístup k softwaru aut. V listopadu loňského roku firma oznámila, že zdvojnásobí svou plánovanou investici do digitalizace na 27 miliard eur. Středobodem investice má být organizace Car.Software, díky ní chce společnost do roku 2025 zvednout množství vlastního softwaru v autech z deseti na šedesát procent. Vzniknout má i vlastní opensource operační systém pro koncernové automobily.

 

Právě se děje

Další zprávy