Volkswagen odtajnil nový Caddy. Přetvoří se i v Roomster II

Radek Pecák Radek Pecák
6. 2. 2015 8:46
Nová generace vozu se začne prodávat již ve druhém čtvrtletí letošního roku.
Design nového vozu není překvapivý.
Design nového vozu není překvapivý. | Foto: Volkswagen

Už čtvrtou generaci malého užitkového vozu Caddy představila automobilka Volkswagen několik týdnů před zahájením ženevského autosalonu.

Novinka je zajímavá i proto, že na technických základech tohoto vozu se ještě letos představí i druhá generace vozu Škoda Roomster. Její design bude ale díky použití jiných povrchových dílů odlišný.

Během jedenácti let výroby předchozí generace se na světě prodalo půldruhého milionu exemplářů Volkswagenu Caddy.

Volkswagen zatím dluží informace o rozměrech vozu, tedy i o objemu nákladového prostoru.
Volkswagen zatím dluží informace o rozměrech vozu, tedy i o objemu nákladového prostoru. | Foto: Volkswagen

V tiskové zprávě německý výrobce zdůrazňuje především nasazení nových, výkonnějších a současně úspornějších motorů.

Všechny čtyři vznětové verze TDI jsou verzemi dvoulitrového čtyřválce. Nabízené výkony pokrývají rozpětí od 55 kW (75 k) do 110 kW (150 k). Nejnižší spotřebu paliva má skříňový Caddy BlueMotion, vyvinutý speciálně pro rozvážkovou dopravu ve městech.

„Spotřeba paliva se u této verze drží pod hranicí čtyř litrů na 100 kilometrů,“ vysvětluje Dr. Eckhard Scholz, předseda představenstva značky Volkswagen.

Palubní deska v osobních verzích se velmi podobá například té z golfu.
Palubní deska v osobních verzích se velmi podobá například té z golfu. | Foto: Volkswagen

Nový Volkswagen Caddy bude kromě toho nabízen se třemi zážehovými motory. Paleta sahá od čtyřválce 1.2 TSI s výkonem 62 kW/84 k, přes tříválec 1.0 TSI s výkonem 
75 kW/102 k až po velký čtyřválec 1.4 TSI s výkonem 92 kW/125 k.

Pojede i na plyn

Kromě těchto klasických paliv bude opět Caddy schopen jezdit i na stlačený zemní plyn. Spotřeba vozu s motorem 1,4 TGi je 4,1 kilogramu zemního plynu na ujetých sto kilometrů.

Do vozu se bude montovat i řada asistenčních systémů, známých z klasických osobních vozů koncernu VW. Jedním z nich je multikolizní brzda, dalším pak systém sledování okolí vozidla „Front Assist“ včetně funkce nouzového brzdění City. Pokud řidič přehlédne překážku při rychlosti nižší než 30 km/h, systém automaticky aktivuje brzdy a v ideálním případě zcela zabrání kolizi.

Za příplatek pak bude k mání asistent dálkových světlometů „Light Assist“ a „Driver Alert“. Asistent pro rozpoznávání únavy řidiče „Driver Alert“ sleduje odchylky od normálního chování řidiče a v případě nutnosti doporučí řidiči, aby si udělal přestávku k odpočinku.

Adaptivní tempomat bude díky radaru schopný reagovat na dopravní situaci před vozem v rychlostech od nuly až do 160 kilometrů v hodině. Parkování usnadní parkovací asistent včetně zadní kamery.

 

Právě se děje

před 29 minutami

Allertová skončila v Taškentu v prvním kole

Tenistka Denisa Allertová se rozloučila s turnajem WTA v Taškentu v prvním kole. Nestačila na vítězku tamního podniku z roku 2008 Rumunku Soranu Cirsteaovou a osmé nasazené soupeřce podlehla 1:6, 4:6.

Šestadvacetiletá Allertová, 254. hráčka žebříčku, v prvním setu za stavu 0:5 odvrátila "kanára". Druhou sadu začala brejkem na 2:0, poté však podání neudržela a v devátém gamu znovu. Po návratu do elitních turnajů z okruhu ITF prohrála potřetí v řadě první zápas.

V Taškentu dnes nastoupí ještě úspěšná kvalifikantka Tereza Martincová, v úterý pak Kristýna Plíšková, nasazená jako pětka.

Další zprávy