Volkswagen chce v USA získat zákazníky zpět až šestiletou zárukou

Jan Matoušek
13. 4. 2017 16:42
Volkswagen nabídne ke svým dvěma novým SUV v Severní Americe standardní šestiletou záruku s omezením na 72 tisíc mil (necelých 116 tisíc kilometrů). Dosud německý výrobce na všechny modely nabízel poloviční garanci.
Volkswagen Tiguan se úspěšně prodává i v Česku. Standardně s dvouletou zárukou.
Volkswagen Tiguan se úspěšně prodává i v Česku. Standardně s dvouletou zárukou. | Foto: Radek Pecák

Vylepšenými záručními podmínkami na nová SUV Atlas a Tiguan, která k americkým prodejcům přijedou v následujících měsících, chce Volkswagen získat zpět důvěru zákazníků. Tu postupně ztrácí od podzimu 2015 po vypuknutí aféry s falšováním emisí oxidů dusíku u naftových motorů v reálném provozu.

Takzvaná Dieselgate se projevuje nejen na nabídce pohonných jednotek, kdy žádný nový vůz koncernu není v USA nabízen s naftovým motorem, ale i na prodejích. Ty za loňský rok spadly o osm procent. Letos nicméně značka očekává desetiprocentní nárůst.

"Jsme si jistí spolehlivostí a kvalitou těchto SUV a chceme, aby si zákazníci byli jistí jejich koupí. Věříme proto, že prodloužení záruky povede ke snížení nákladů na vlastnictví těchto volkswagenů," uvedl šéf americké pobočky skupiny VW Hinrich J. Woebcken.

Šestiletá záruka se vztahuje na celý vůz, včetně motoru, převodovky a volitelného pohonu všech kol. Zároveň je v dané lhůtě přenosná i na další majitele vozu. Ostatních modelů značky na americkém se nové záruční podmínky týkat nebudou.

Německá automobilka by tímto krokem mohla získat rozhodující konkurenční výhodu především v porovnání s asijskými SUV. Honda a Toyota nabízejí základní záruku na tři roky nebo 36 tisíc mil, Hyundai a Kia přichází s pětiletou zárukou omezenou 60 tisíci mílemi. Na pohonné ústrojí je u všech těchto značek poskytována zvláštní záruka.

Na českém trhu podle mluvčího Porsche Česká republika, dovozce volkswagenů do ČR, Davida Valenty, automobilka plošné zavádění prodloužené záruky neplánuje. Standardem tak zůstávají dva roky s možností připlatit si za prodloužení na nejvýše pět let nebo 150 tisíc kilometrů. K některým akčním modelům pak VW nabízí prodlouženou záruku zdarma.

Problémy s důvěrou zákazníků Volkswagenu v USA začaly na podzim 2015, kdy Úřad pro ochranu životního prostředí přišel s obviněním o falšování hodnot emisí oxidů dusíku u naftových motorů, vypouštěných v reálném provozu. Letos v březnu se automobilka k podvodu přiznala a federální vláda jí za to udělila pokutu ve výši 4,3 miliardy dolarů. Další dvě miliardy dolarů spolkne desetiletá investice do infrastruktury pro elektromobily.

Naposledy se Němci dohodli na mimosoudním vyrovnání s deseti státy USA v celkové výši 157,45 milionů dolarů. Tuto pokutu dostal Volkswagen především za porušení zákona na ochranu životního prostředí. Součástí dohody je i zvýšení nabídky elektromobilů v těchto deseti státech do roku 2020 na tři.

Majitelům vadných aut, kterých je ve Spojených státech asi půl milionu, nabídl Volkswagen možnost odkupu automobilu, případně jeho opravu a finanční kompenzace. U vozidel, kde oprava již není možná, musí Němci vůz odkoupit zpátky. Celkové náklady na vyrovnání s vládami, dealery a zákazníky se tak v USA vyšplhají na 25 miliard dolarů (asi 627,75 miliard korun).

Na celém světě se problém s emisemi týká asi 11 milionů aut s naftovým motorem TDI, nechybí mezi nimi ani škodovky. V Evropě koncern podobnou akci s výkupem nebo finanční kompenzací zatím neplánuje a vadné motory pouze upravuje.

 

Právě se děje

před 9 minutami

Kubová postoupila na plaveckém ME do semifinále znakařské padesátky

Simona Kubová postoupila na mistrovství Evropy v Budapešti do večerního semifinále znakařské padesátky. Devětadvacetiletá olympionička obsadila v dopoledních rozplavbách časem 28,30 sekundy dvanácté místo.

Těsně za postupem do semifinále zůstali na motýlkářské dvoustovce Ondřej Gemov a Adam Hlobeň. Gemov obsadil časem 1:58,19 devatenácté místo a je prvním náhradníkem, Hlobeň skončil na 21. místě (1:58,57).

Třetí český motýlkář Sebastian Luňák byl na dvoustovce devětadvacátý. Jan Micka obsadil v rozplavbě na 1500 metrů volný způsob výkonem 15:28,10 minuty 14. místo a na finálovou osmičku nestačil. Kristýna Horská skončila na prsařské stovce čtyřicátá.

před 43 minutami

Pietro Filipi je v konkurzu, česká módní společnost dluží asi 513 milionů korun

Městský soud v Praze rozhodl o prohlášení konkurzu na společnost Pietro Filipi. Věřitelům dluží asi 513 milionů korun, z toho je objem zajištěných pohledávek zhruba 49 milionů korun. V konkurzu je také společnost Pietro Filipi stores, která provozovala maloobchodní prodejny této české módní značky. V jejím případě výše pohledávek činí přibližně 182 milionů korun, většina je nezajištěných. Vyplývá to z dokumentů zveřejněných v insolvenčním rejstříku. Oděvní značka Pietro Filipi působila na českém trhu od roku 1993.

Insolvenční řízení s oběma společnostmi bylo zahájeno v únoru. Důvodem byla pandemie koronaviru a nucené uzavření obchodů. Kvůli nedostatku financí majitel firem Michal Mička nebyl schopen pokračovat v hledání investorů a případné reorganizaci společností. S pohledávkami ke společnosti Pietro Filipi se od začátku insolvenčního řízení přihlásilo 153 věřitelů, u Pietro Filipi stores jich je 52.

Zdroj: ČTK
Další zprávy