Volkswagen Caddy Alltrack předvádí, že i rodinná „dodávka“ může být sexy

Jan Markovič Jan Markovič
26. 2. 2016 7:25
Caddy je prostorný rodinný vůz vycházející z užitkové dodávky. Pro ty, kterým by takové spojení vadilo, si automobilka Volkswagen připravila speciální stylovou verzi Alltrack. Co přináší a kolik je za ni potřeba připlatit, jsme zjišťovali během prvních jízd v okolí Vídně.
Foto: Volkswagen

Volkswagen Caddy jezdí od roku 1979 teprve ve třetí generaci, aktuální novinka je jejím druhým faceliftem. Ten sám o sobě přinesl některé změny vzhledu. Jde například o masku chladiče, nové světlomety s LED pro denní svícení či novou grafiku zadních brzdových světel. Proměnila se i palubní deska, která v podstatě odpovídá „civilnějším“ modelům. Posádka se tak nemusí cítit jako v dodávce. Vrcholem je pak možnost připlatit si za verzi Alltrack, která pro vozy Volkswagenu není žádnou novinkou. Nabízí se i pro Golf nebo Passat. U Caddy nahrazuje původní variantu Cross.

Alltrack pro Volkswageny znamená model zaměřený na aktivní životní styl. To naznačuje přidanou ochranou do terénu, jako jsou plastové lemy blatníků a kovové díly pod nárazníky vpředu i vzadu. Pohledná kola velikosti 17 palců, která jsou základem, se ale do terénu už příliš nehodí. Snadno by mohla přijít k újmě. A tak se zdá, že jde v případě této výbavy hlavně o vzhled.

Tomu ostatně odpovídá i nabídka motorizací. S pohonem všech kol 4Motion je totiž k dispozici pouze naftový čtyřválec ve verzích 90 a 110 kW. Slabší turbodiesel se pojí s manuální šestistupňovou převodovkou, silnější pak s dvouspojkovým automatem DSG se šesti stupni. Vzhledem k ceně ale půjde o okrajové varianty. Slabší stojí 729 851 korun, silnější dokonce 835 759 korun. To je na sice prostorný, ale stále kompaktní rodinný vůz hodně vysoká cena.

Naštěstí existuje celá řada levnější verzí, u kterých je ovšem nutné oželet pohon všech kol. Základem je čtyřválec 1.2 TSI o výkonu 62 kW, který je k dostání za 547 149 korun. Při srovnání s běžnou verzí modelu Caddy přitom nejde o takové navýšení ceny. S tímto motorem se prodává o 42 tisíc korun levněji. Caddy Alltrack se pak nabízí ještě s tříválcem 1.0 TSI (75 kW) a čtyřválcem 1.4 TSI (92 kW). Všechny motory jsou přeplňované. Specialitou je pak verze na zemní plyn 1.4 TGI (81 k). Kompletní ceník Volkswagenu Alltrack najdete zde.

Verze Alltrack navíc oproti základní variantě obsahuje i některé prvky, které najdeme ve vyšších výbavách Comfortline a Highline. Jde například o výškově nastavitelnou loketní opěrku vpředu, sadu šesti reproduktorů nebo třeba sklopné odkládací stolky pro druhou řadu sedadel. Interiér si pak lze dozdobit pěknou dekorací nebo sportovně střiženým multifunkčním volantem. Obšití kůží je už samozřejmostí.

Volkswagen Caddy Alltrack nabízí velmi prostorný a variabilní interiér. Při prvním svezení jsme si pochvalovali také dobré jízdní vlastnosti a komfortní podvozek. Naopak světlá výška vozu by mohla mít lepší hodnotu, to aby dostál svému jménu a mohl se vydat i do terénu. Jaké jsou naše dojmy z vozu, si můžete přečíst v kompletní recenzi, kterou najdete zde.

 

Právě se děje

Další zprávy