Auto, které odolávalo politickým zemětřesením. VW Brouk oslavovali Hitler i hippies

Auto, které odolávalo politickým zemětřesením. VW Brouk oslavovali Hitler i hippies
Ferdinand Porsche Hitlerovi ukázal první prototyp 3. července 1935, a to po roce vývoje vozu.
Bylo však evidentní, kde se Ferdinand Porsche nechal při konstrukci prototypu inspirovat. Auto totiž bylo až příliš podobné modelům značky Tatra, které byly dílem Hanse Ledwinky. Ostatně v 60. letech musel VW v mimosoudním vyrovnání vyplatit bývalé firmě Ringhoffer-Tatra A.G po prohraném soudu odškodnění.
Design vozu navrhl Erwin Komenda, ten, který se poději podepsal pod vzhled Porsche 911. Že auto připomíná "brouka", prý novináři pronesli už na berlínském autosalonu v roce 1938.
Ovšem oficiálně se Typ 1 pojmenoval Brouk až v 60. letech, i proto, že německá přezdívka "Käfer" neboli "Brouk" se uchytila i v Americe, kde se mu neřeklo jinak než Beetle.
Foto: ČTK
Redakce Redakce
15. 2. 2021 13:31
Málokterý model má tak zajímavou minulost. Před 85 lety - 15. února 1936 - oznámil nacistický vůdce Adolf Hitler při zahájení mezinárodní výstavy automobilů v Berlíně, že němečtí vývojáři zkonstruovali lidový automobil - Volkswagen. Projděte si jeho sporný začátek spojený s nacistickou propagandou, velkou slávu, kterou podpořily květinové děti, i konec, kdy už vyšel z módy.
 

Právě se děje

Další zprávy