Nejbezpečnější auta roku 2018: Hyundai a Lexus září, Fiat by se měl stydět

Jan Matoušek Jan Matoušek
27. 12. 2018 6:03
Organizace Euro NCAP, testující bezpečnost nových vozidel, každoročně vyhlašuje ocenění Best in class. To získá auto, které je nejbezpečnější ve své třídě. Letos jej odborníci rozdali ve čtyřech automobilových kategoriích celkem třem modelům. Přinášíme jejich přehled, vedle nejbezpečnějších aut v galerii najdete ale i ta nejméně bezpečná.

Pro přehledné výsledky nárazových testů Euro NCAP klikněte zde.

Foto: Euro NCAP

Jak hodnotí Euro NCAP?

Organizace Euro NCAP hodnotí nové vozy v již zmíněných čtyřech oblastech, které se ale dále dělí na dílčí části. Za každou z nich vůz získává body, ty se sčítají a posléze převádějí na procenta a podle nich se pak určuje počet hvězdiček.

Za ochranu dospělé posádky lze získat nejvíce 38 bodů, přičemž se hodnotí čelní náraz plnou šířkou vozu, čelní náraz 40 procenty vozu, boční náraz do překážky, boční náraz na sloup, ochrana krční páteře při nárazu zezadu a funkčnost autonomního nouzového brzdění.

Za ochranu dětí na zadních sedadlech lze maximálně získat 49 bodů. Hodnotí se ochrana šesti- a desetiletých figurín, sedících na podsedáku, při čelním a bočním nárazu. Dále má při hodnocení váhu přítomnost systémů (například ISOFIX) pro instalaci dětské sedačky a také to, jestli instalace samotná proběhla bez problémů.

Ochrana chodců je hodnocena nejvýše 48 body, přičemž se hledí na ochranu hlavy, pánve a spodní části nohou pěšího. Mimo to získává auto body i za správné fungování autonomního nouzového brzdění s detekcí chodců a cyklistů.

Poslední kategorií jsou bezpečnostní asistenty, za něž je možné získat nejvýše 13 bodů. Hodnotí se přitom přítomnost a funkčnost upozornění na nezapnuté bezpečnostní pásy, omezovače rychlosti, nouzového brzdění mimo město a pomocníka pro jízdu ve zvoleném pruhu.

Na celkovém hodnocení má největší podíl (40 procent) ochrana dospělé posádky. Všechny další kategorie mají podíl stejných 20 procent.

 

Právě se děje

Další zprávy