Nejbezpečnější auta roku 2018: Hyundai a Lexus září, Fiat by se měl stydět

Jan Matoušek Jan Matoušek
27. 12. 2018 6:03
Organizace Euro NCAP, testující bezpečnost nových vozidel, každoročně vyhlašuje ocenění Best in class. To získá auto, které je nejbezpečnější ve své třídě. Letos jej odborníci rozdali ve čtyřech automobilových kategoriích celkem třem modelům. Přinášíme jejich přehled, vedle nejbezpečnějších aut v galerii najdete ale i ta nejméně bezpečná.

Pro přehledné výsledky nárazových testů Euro NCAP klikněte zde.

Foto: Výrobci

Co znamená Best in class?

Jak již napovídá označení ocenění, za názvem Best in class se ukrývají nejlepší auta v jednotlivých automobilových třídách za daný kalendářní rok. Zástupci Euro NCAP zdůrazňují právě ono "za kalendářní rok". Vzhledem k průběžně měnícím se podmínkám hodnocení mnohdy není možné porovnávat modely napříč jednotlivými roky. Proto se ocenění Best in class rozdává vždy pouze za dvanáct měsíců.

K definování nejlepších aut dané třídy se využívá vážený součet skóre daných modelů ve všech sledovaných kategoriích. Tedy bezpečnost dospělé posádky, bezpečnost dětí, bezpečnost chodců a asistenční systémy. Používá se přitom jen hodnocení se standardním bezpečnostním vybavením. Vzhledem k úrovni vybavenosti současných aut totiž organizace Euro NCAP před několika lety zavedla, že jeden model může být otestován se standardní výbavou a pak také příplatkovým bezpečnostním balíčkem, jehož součástí bývají především nejrůznější pokročilé asistenční systémy. Takový vůz má v praxi vyšší hodnocení.

Letos prošlo testem 20 automobilů (u Peugeotu Rifter se vzhledem ke stejné konstrukci a pouze odlišnému designu počítá stejné hodnocení i pro Citroën Berlingo a Opel Combo, to stejné platí pro Volvo S60/V60), ocenění Best in class ale bylo rozdáno jen ve třech kategoriích. To proto, že v ostatních neprošel testem dostatečný počet vozů. Vůbec poprvé bylo letos uděleno ocenění v segmentu hybridních a elektrických vozidel.

 

Právě se děje

Další zprávy