Velké plány Kie: Pětina evropských prodejů elektromobily a dobíjení jako v Porsche

ČTK Martin Přibyl ČTK, Martin Přibyl
13. 5. 2020 13:45
Automobilka Kia Motors plánuje do roku 2026 zvýšit v Evropě podíl prodávaných vozů čistě na elektrický pohon ze stávajících šesti na více než 20 procent. Po celém světě by v té době chtěla za rok prodat 500 000 elektrovozů.
Ilustrační snímek.
Ilustrační snímek. | Foto: Kia

Během letošního prvního čtvrtletí vzrostly evropské prodeje nových elektromobilů Kia meziročně o 75 procent na 6811 vozů. To znamená, že bezemisní vozidla Kia tvořila šest procent celkových evropských prodejů značky proti 2,9 procenta loni. Na podobný elektrický úspěch chce korejská automobilka navázat svou dlouhodobou strategií.

Jejím prvním krokem bude v příštím roce nový elektromobil nabízející dojezd až 500 km. Bude připomínat crossover, mít novou podvozkovou platformu a schopnost rychlonabíjení do 20 minut. Do roku 2025 pak chce automobilka globálně nabízet 11 elektromobilů pokrývajících nejrůznější automobilové segmenty včetně SUV a MPV vozů.

"Mnoho z nových elektromobilů Kia se bude nabízet v Evropě, která je aktuálně celosvětovým tahounem prodejů v oblasti elektromobility. Povzbudily nás první prodejní úspěchy našich elektromobilů současné první generace, tedy nových modelů e-Niro a e-Soul," uvedl provozní ředitel Kia Motors Europe Emilio Herrera.

Podíl elektrických modelů Kia v Evropě na celkových prodejích značky.
Podíl elektrických modelů Kia v Evropě na celkových prodejích značky. | Foto: Kia

Kia kromě toho pro mnoho ze svých nových vozidel nabídne podporu nabíjení s napětím 400 V nebo 800 V, což umožní rychlé nabíjení v závislosti na různých požadavcích zákazníků na jednotlivé modelové řady.

Rychlonabíjení s využitím 800V palubní sítě přitom v současné době využívá jen jeden jediný elektromobil na trhu, Porsche Taycan, vlajková loď sportovní značky. Kia přitom nechce použití pokročilé technologie omezit jen na své nejdražší, vrcholné typy. 

"Některé modely, zejména ty zaměřené na zákazníky s omezeným rozpočtem, nabídnou podporu nabíjení 400 V. Nabíjení na úrovní 800 V nicméně nebude vyhrazeno pouze vlajkovým lodím Kia, ale těm modelovým řadám, kde je to nejvhodnější s ohledem na charakter používání," vysvětluje Pablo Martinez Masip, ředitel produktového plánování a tvorby cen ze společnosti Kia Motors Europe.

800V nabíjení bývá výrazně rychlejší, v případě Porsche s ním lze na vhodné stanici dosahovat dobíjecích výkonu až 270 kW, výhledově i více. V případě Taycanu znamená 270 kW nabití z 5 na 80 procent kapacity baterie za 22,5 minuty a rychlost nabíjení odpovídající až 860 kilometrům za hodinu. Takto výkonná palubní síť je tedy jednoznačně vhodná pro elektrovozy, které jsou určeny na dlouhé trasy.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 1 hodinou

Toyota v Kolíně po odstávce kvůli čipům obnovila výrobu

Automobilka Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně v úterý po odstávce obnovila výrobu. Zaměstnanci se vrátili do plného třísměnného systému. Odstávka trvala s týdenní přestávkou od 15. srpna, předtím byli zaměstnanci na celozávodní dovolené. Důvodem byl nedostatek čipů do palubní elektroniky, který trápí celý automobilový průmysl, řekl mluvčí automobilky Tomáš Paroubek.

Výrobu firma částečně obnovila v týdnu od 6. září, vyrobila několik stovek aut, běžně jich produkuje kolem tisícovky denně. Další týden se ale linky opět zcela zastavily, nyní se zaměstnanci postupně vrátí k plné produkci. Po dobu odstávky dostávali pracovníci Toyoty 80 procent průměrného platu.

Zdroj: ČTK
Další zprávy