Varovné zjištění. Prémiová auta jsou podle studie méně spolehlivá než lidové vozy. Škoda je čtvrtá

Eva Srpová Eva Srpová
12. 7. 2018 6:00
Nezávislá organizace J.D. Power zveřejnila výsledky spolehlivosti aut na území Velké Británie. A došla k překvapivému závěru. Auta od prémiových značek jako Audi nebo BMW dopadla velmi podprůměrně, zatímco lidovější značky jako Hyundai, Kia nebo Suzuki naopak excelovaly. Škoda se drží na čtvrté příčce.

Nezávislá organizace J.D. Power, která pravidelně vydává žebříčky spolehlivosti automobilů, se primárně věnuje severoamerickému trhu. Nyní ale vypracovala studii speciálně pro trh ve Velké Británii.

J.D. Power sbírá data přímo od majitelů zcela nových aut o počtu problémů na 100 aut. A vede mnoho statistik.

V žebříčku, který jsme zveřejnili v červenci a který se týkal severoamerického trhu, se počítaly poruchy nebo potíže, které se vyskytly za prvních 90 dnů od koupě.

Naproti domu  studie na území Velké Británie vychází z výsledků zaznamenaných ze zkušenosti majitelů po 12 až 36 měsících od koupě, přičemž sledování byl věnován jeden rok. Výsledky některých značek mírně liší, avšak i britská studie potvrdila, že co se týče spolehlivosti, jsou na tom aktuálně nejlépe značky Hyundai, Suzuki anebo Kia. 

Propadly naopak Audi, Fiat a BMW. Podívejte se na kompletní výsledky do galerie.

Foto: Výrobci

Land Rover

Jak bylo zmíněno, zatímco v USA byl za nejméně spolehlivou značku označen britský Land Rover, na domácí půdě poslední neskončil. Jásat ale nemůže, skončil totiž 28. z 31 značek.

Majitelé nahlásili 169 problémů na 100 aut. (ilustrační foto)

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 47 minutami

Babiš chce stanovit vrchní hranici emisních povolenek, oznámil po schůzce se Zemanem

Premiér Andrej Babiš (ANO) se vyslovil pro stanovení horní hranice ceny emisních povolenek. Po pondělní schůzce s prezidentem Milošem Zemanem na lánském zámku ministerský předseda novinářům řekl, že se bude snažit o to, aby o záležitosti jednala Evropská unie. Měla by podle Babiše využít příslušný článek směrnice o povolenkách.

Studie Evropské komise z loňského roku podle premiéra uváděla, že cena povolenek v roce 2025 by měla být 26 eur a v roce 2030 pak 30 eur a o pět let později 50 eur. "Skutečnost je taková, že dnes se emisní povolenky obchodují za 60 eur. Jsou předmětem spekulativního kapitálu," řekl Babiš. Jejich cena má podle něho přímý dopad na energetické a průmyslové firmy a na cenu elektřiny.

Babiš bude chtít, aby evropští lídři na neformálním summitu 5. a 6. října aktivovali článek povolenkové směrnice, který podle premiéra předpokládá, že cenový výkyv je nutné řešit. Soudí, že členské státy by měly stanovit cenový koridor. "To znamená, že by mělo být určené zastropování emisních povolenek," uvedl premiér.

Míní, že na summitu by se mělo diskutovat také o společném nákupu zemního plynu v souvislosti s naplněností zásobníků a jeho rostoucí cenou

Zdroj: ČTK
před 2 hodinami

Polský ministr vnitra chce výjimečný stav u hranic s Běloruskem prodloužit

Prodloužit výjimečný stav v pásmu u hranic s Běloruskem o dva měsíce chce polský ministr vnitra Mariusz Kamiński. V této souvislosti také sdělil, že v mobilech migrantů, kteří překročili hranici s Běloruskem, se našly materiály spojené s islámským extremismem.

Výjimečný stav v pásmu přiléhajícímu k hranicím s Běloruskem vyhlásil polský prezident 2. září. Vyhověl tak vládě, která svou žádost zdůvodnila náporem migrantů nezákonně přecházejících hranici z Běloruska. Podle premiéra Mateusze Morawieckého je v pozadí záměr Minska destabilizovat situaci v Polsku a pomstít se Evropské unii za sankce.

Výjimečný stav, jenž přináší omezení ústavních svobod, byl zaveden na 30 dnů ve 183 obcích na východě Polska. Podobná opatření přijaly i Litva a Lotyšsko, které rovněž čelí přílivu migrantů ilegálně přicházejících z Běloruska.

Zdroj: ČTK
Další zprávy