V září začne platit přísnější emisní norma. Peugeot mezi prvními nasadil nové motory

Jan Matoušek Jan Matoušek
20. 2. 2018 17:05
Od 1. září letošního roku začne platit emisní norma Euro 6.2, kde budou spotřeba i vypouštěné škodliviny měřeny v běžném provozu. Automobilky tak postupně upravují své pohonné jednotky, aby normě vyhověly. Mezi nimi je i Peugeot, který do nabídky kompaktu 308 přidal nové zážehové i vznětové agregáty.
Základní výbava Active obsahuje například tempomat, dešťový senzor, automatickou dvouzónovou klimatizaci či rádio se šesti reproduktory a 9,7palcovým displejem.
Základní výbava Active obsahuje například tempomat, dešťový senzor, automatickou dvouzónovou klimatizaci či rádio se šesti reproduktory a 9,7palcovým displejem. | Foto: Peugeot

Peugeot 308 jako pětidveřový hatchback a praktické kombi patří ke stálicím nabídky francouzského výrobce. V loňském roce vůz prodělal lehčí modernizaci, lednové prodeje ho pak řadí se 150 vozy na druhé místo v rámci automobilky.

Také Peugeot se chystá na příchod přísnější emisní normy Euro 6.2, a proto nyní začal nabízet vyhovující pohonné jednotky. V případě benzinových agregátů se jedná o přeplňované tříválce 1.2 PureTech s výkonem 81 nebo 96 kW. To je stejně jako u motorů, které vyhovují normě Euro 6.1, avšak nové agregáty mají již ve standardu šestistupňovou manuální převodovku a silnější volitelně rovněž osmistupňové samočinné řazení. Alespoň na papíře došlo k úpravě kombinované spotřeby - verze s 81 kW si nárokuje 4,9 l/100 km (kombi 5,0 l/100 km), což je o 0,1 l/100 km méně než doposud, verze s 96 kW a ručním řazením spálí 5,1 l/100 km (kombi 5,3 l/100 km) a s automatickým řazením 5,2 l/100 km (kombi stejně). To je o 0,2 l/100 km více než doposud. Kompletní ceník Peugeotu 308 najdete zde.

Jediný turbodiesel, který novým limitům vyhoví, je 1.5 BlueHDi o výkonu 96 kW s manuální šestistupňovou převodovkou. Ta si nárokuje v průměru 3,5 l/100 km (kombi 3,7 l/100 km).

V prodeji zatím zůstávají i jednotky vyhovující normě Euro 6.1. Z benzinových motorů je to 1.2 PureTech s 81 nebo 96 kW, přičemž slabší má manuální řazení o pěti stupních a silnější o stupeň více či alternativně šestistupňový automat. Z turbodieselů jde o 1.6 BlueHDi o výkonu 73,5 nebo 88 kW, volba převodovek je stejná jako u zážehových motorů - slabší pět stupňů, silnější šest rychlostí nebo šestistupňový automat. Kombi SW je dostupné ještě s dvoulitrem BlueHDi o výkonu 110 kW a manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovkou. U hatchbacku byl tento motor z nabídky odstraněn.

Základní výbava obsahuje například tempomat, dešťový senzor, automatickou dvouzónovou klimatizaci či rádio se šesti reproduktory a 9,7palcovým displejem. K dispozici jsou všechny motorizace, nejlevnější je starší 1.2 PureTech/81 kW za 380 tisíc korun.

Motory, vyhovující přísnějším emisním normám, ale nenabízí jen Peugeot. Najdeme je například i pod kapotami nových SUV Opel - Crossland X a Grandland X. Oba jsou však technicky spříznění s SUV od Peugeotu, použití nových jednotek tak není překvapením. S motory Euro 6.2 je možné rovněž objednávat Opel Mokka X. Od léta letošního roku se pod kapotou Fordu EcoSport objeví zcela nový naftový čtyřválec 1.5 EcoBlue, který přísným limitům vyhoví. Modrý ovál jednotky Euro 6.2 použil také do zmodernizovaného Fordu Ka+, který se do showroomů podívá v polovině letošního roku.

U Renaultu motory 1.2 TCe postupně nahradí 1.3 TCe, která rovněž vyhoví novým emisním požadavkům. Jako první tento motor dostalo na českém trhu MPV Scénic a Grand Scénic, a to ve třech výkonových variantách. Rovnou normu Euro 6d TEMP, která je ještě přísnější než Euro 6.2, bude plnit turbodiesel 1.6 CRDi v nové Kie Ceed, jejíž prodej začne ve druhém čtvrtletí letošního roku. Stejnou certifikaci jako Kia má také nový Mercedes-Benz třídy A, který do prodeje zamíří v květnu.

 

Právě se děje

Další zprávy