V Praze ztratí řidiči v zácpách ročně 3 dny, v Istanbulu 5

ČTK ČTK
31. 3. 2015 14:03
Průměrné zdržení na trase, která by mohla trvat jen půl hodiny, je v Praze odpoledne 20 minut. Dopolední špička je tu však obvykle horší.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: praha4.cz

Praha  - Během odpolední dopravní špičky stráví řidiči v autech v celosvětovém průměru v dopravních zácpách až dvojnásobek běžné dojezdové doby. Za loňský rok přišli v průměru na cestě z práce až o 100 hodin svého času, tedy přibližně 4 dny.

Vyplývá to ze studie, kterou provedla nizozemská společnost TomTom v téměř 150 světových metropolích. Praha se 77 hodinami, které pravidelně dojíždějící řidiči loni zbytečně strávili v odpolední zácpě, se umístila celosvětově na 68. místě.

V odpolední dopravní špičce dochází podle průzkumu na celém světě k největším zácpám z celého dne. Nejhorší situace je v Istanbulu, kde se běžně půlhodinová cesta prodlouží ve špičce i na více než hodinu. Za rok se tak doba, kterou obyvatelé města na Bosporu stráví v zácpách, může pohybovat až kolem 125 hodin. V žebříčku následují ruská města Moskva a Petrohrad.

První pětici světových metropolí, které jsou nejhůře postiženy odpolední špičkou, uzavírá hlavní město Mexika a středočínský Čchung-čching.

Praha je s průměrným dvacetiminutovým zdržením v zácpách na třicetiminutové trase na 68. místě na světě a 24. místě v Evropě. Podobná situace jako v českém hlavním městě je i v německých městech Mnichov a Frankfurt nad Mohanem, ve španělské Barceloně či francouzském Lyonu. Výrazně horší než v Praze je situace například v Bukurešti, Varšavě, Římě či Londýně, naopak méně v tomto ohledu trpí obyvatelé Amsterodamu, Budapešti či Madridu.

Na rozdíl od celosvětového průměru je v Praze podle průzkumu horší situace v ranní špičce než v té odpolední. Oproti roku 2013 se v české metropoli situace prý ale mírně zlepšila. K dobru získají řidiči dojíždějící za prací v Praze až hodinu ročně.

 

Právě se děje

Další zprávy