V Česku se začalo prodávat nové Suzuki Swift. Je teď konkurenceschopnější, má větší kabinu i kufr

Eva Srpová Eva Srpová
9. 6. 2017 13:40
V Česku se začala oficiálně prodávat nová generace Suzuki Swift. Konkurent Škody Fabia to neměl lehké, dříve totiž odrazoval stísněnější kabinou i menším kufrem, v pořadí čtvrtá generace se však od základu změnila, vůz je teď mnohem prostornější, přestože je dokonce kratší než dřív. Láká cenou za bohatě vybavené verze. Ty se u české klientely vždy těšily větší oblibě než auta s "cenou od".
Nový Swift je také možné objednat ve dvoubarevném lakování s kontrastní střechou.
Nový Swift je také možné objednat ve dvoubarevném lakování s kontrastní střechou. | Foto: Suzuki ČR

V pořadí čtvrtá generace Suzuki Swift se právě v těchto dnech začala oficiálně prodávat na českém trhu.

Swift se řadí do kategorie malých aut do města, konkuruje například Škodě Fabia, Opelu Corsa, Fordu Fiesta nebo Hyundai i20. První test vozu jsme publikovali zde.

Pro každého něco - Swift se nabízí se čtyřválcem, s tříválcem, s pohonem přední nebo obou náprav, s manuálem, automatem nebo CVT a také jako mild-hybrid.
Pro každého něco - Swift se nabízí se čtyřválcem, s tříválcem, s pohonem přední nebo obou náprav, s manuálem, automatem nebo CVT a také jako mild-hybrid. | Foto: Suzuki ČR

Ačkoli nový Swift je dokonce nepatrně kratší než předchozí generace (o 10 mm), má teď širší karoserii (+ 40 mm). Konstruktérům se podařilo chytře využít kabinu, Swift je teď uvnitř podstatně prostornější než dříve a nabízí pasažérům zejména více místa na nohy, což byla slabina minulé generace. Má také o 25 % větší kufr než dříve (265 l se sadou na opravu defektu pneumatiky).

Jedním údajem nový Swift skutečně ohromuje, a tím je nízká hmotnost. Vůz dostal novou platformu a zhubl až 120 kg. Hmotnost u základní verze modelu činí 840 kg, Suzuki Swift je tedy aktuálně nejlehčím malým hatchbackem na českém trhu.

Suzuki nyní zveřejnilo český ceník, u dealerů už jsou vozy vystaveny a je možné je objednávat. Swift se nabízí se dvěma motorizacemi, v obou případech jde o benzinový motor. Jedním je benzinový čtyřválec 1.2 DualJet/66 kW, druhým tříválec 1.0 BoosterJet/82 kW. Obě verze se nabízejí také jako tzv. mild-hybrid, tedy systém s malým elektromotorem a alternátorem, který rekuperuje energii, která by jinak například při brzdění přišla vniveč.

Na výběr jsou také verze jak s manuální, tak bezestupňovou nebo automatickou převodovkou a v nabídce nechybí ani modely s pohonem všech kol shodným se Suzuki Ignis, nejlevnějším vozem s pohonem 4×4 na českém trhu. Nejpozději do roka by měl podle vyjádření zástupců Suzuki ČR dorazit také Swift Sport.

Nejlevnější Swift 1.2 DualJet 4×2 s manuálem začíná ve verzi Comfort na částce 259 900 Kč, nejdražším modelem je pak 1.0 BoosterJet s automatickou převodovkou za 403 900 Kč. Už v základu má Swift rádio s ovládáním na koženém volantu, manuální klimatizaci, bluetooth či elektricky ovládaná přední okna a zpětná zrcátka.

Pode českého zastoupení značky očekávají větší zájem zejména o lépe vybavené verze, ve kterých Swift tradičně bývá cenově výhodnější než konkurence. "Vycházíme ze zkušeností, naši zákazníci nejčastěji volí výbavu Premium nebo Elegance," říká PR manažerka Suzuki Dominika Baborská.

Podívejte se na podrobný seznam malých aut do města, do kteréžto kategorie Suzuki Swift spadá.

Nejlevnější provedení nové generace Swiftu jsme porovnali s akčními verzemi Škody Fabia a modelu Hyundai i20. Suzuki boduje výkonem, spotřebou i poměrem ceny a výbavy. Podívejte se zde.

 

Právě se děje

před 1 hodinou

IKEM začne stavět nové pavilony, hotovo bude za dva a půl roku

Institut klinické a experimentální medicíny (IKEM), který je největším transplantačním centrem v Česku, ve středu slavnostně zahájil stavbu dvou nových pavilonů. Přístavba umožní rozšíření kardiovaskulárních a transplantačních programů, bude tam také nový urgentní příjem. Náklady na stavbu budou 1,05 miliardy korun, z toho 603,7 milionu korun přispěje stát prostřednictvím strategických vládních investic.

Podepsání smlouvy se zhotovitelem a poklepání základního kamene stavby se ve středu zúčastnili premiér Andrej Babiš (ANO), ministr Petr Arenberger (za ANO), ředitel IKEM Michal Stiborek a zástupci stavební firmy IMOS Brno. Nové pavilony by měly být hotové za 2,5 roku.

Zdroj: ČTK
Další zprávy