Už i Mini jezdí na elektřinu. Testovali jsme nový Countryman SE, je to nejlevnější plug-in mezi SUV

Mini Countryman SE ujede čistě na elektřinu na jedno nabití maximálně 42 km. Má ale i motor na benzin.
Mini Countryman SE jsme testovali v Miláně a okolí, tedy i na klikatých silničkách v okolí Lago di Garda. Tam nás auto nadchlo chováním v zatáčkách. Na těžké SUV s bateriemi se auto chová neskutečně zábavně a přes značné vnější rozměry si stále udržuje ducha motokárovosti vozů Mini.
Countryman vyrostl tak, že označovat jej za Mini je skoro troufalost. Proti první generaci se protáhl o dvacet centimetrů a s délkou karoserie 4,3 m i vnitřní prostorností patří mezi plnohodnotná SUV nižší střední třídy, která v Česku považujeme za rodinná.
Design ale zůstává věrný tradici minivozů původně britské značky, která se znovuzrodila pod křídly BMW.
Countryman SE má specifický pohon všech kol. Přední nápravu pohání motor benzinový, zadní elektromotor. Tyto agregáty nejsou mechanicky nijak spojeny, jejich spolupráci má na starosti řídící jednotka. Každý může fungovat samostatně, často ale běží společně.
Foto: Mini
Ondřej Běhal
3. 7. 2017 15:52
Mini patřilo mezi průkopníky elektromobility. Už v roce 2008 jezdila zkušební flotila elektromobilů značky, která sloužila k výzkumu pro mateřskou společnost BMW. Pak se výrobce aut s retro stylem na dlouhá léta věnoval pouze klasickým palivům, ale letos se k elektřině vrátil. Novou generaci SUV Countryman začal vyrábět i v provedení SE, tedy jako plug-in hybrid. Jde o auto, jehož přední nápravu pohání benzinový motor a zadní elektromotor, jehož baterie se dají dobíjet i ze zásuvky. Mini Countryman SE se prodává od 968 500 korun, jde tedy o nejlevnější plug-in hybridní SUV v Česku a druhé nejlevnější auto s tímto typem pohonu na českém trhu vůbec. V galerii najdete podrobné informace.

Připravili jsme pro vás také přehled všech nových hybridních a plug-in hybridních aut na českém trhu s cenou do jednoho milionu korun. Jak hybrid tak plug-in hybrid kombinují klasický motor s elektromotorem. Plug-in má ale větší kapacitu baterií, dá se dobíjet ze zásuvky a ujede tak desítky kilometrů čistě na elektřinu, kdežto klasický hybrid jen jednotky kilometrů.

 

Právě se děje

Další zprávy