Tři housky, máslo a jeden Fiat. Diskontní řetězec Lidl začal v Německu nabízet auta

Martin Přibyl Martin Přibyl
4. 2. 2019 16:05
Budoucnost nepřeje klasickým automobilovým dealerstvím. O tom, že by mohl auta prodávat přes internet zákazníkům přímo, uvažuje dokonce i Volkswagen a nové značky jako Byton, Tesla, Lynk&Co nebo Polestar už od začátku své existence stavějí pouze omezenou síť klasických kamenných prodejen. A konkurence může přijít i ze strany oblíbených nákupních řetězců.
Fiat 500
Fiat 500 | Foto: Fiat

Nová auta se budou častěji prodávat jako služba, ve stylu i u nás známého operativního leasingu. Řidič tedy platí měsíční paušál a vlastně jen tankuje a jezdí. Podle výše měsíčního poplatku může mít v ceně i servis, dálniční známku nebo zimní pneumatiky. To vše na předem určenou dobu a s omezeným kilometrovým nájezdem.

A právě taková nabídka teď podle webu Focus.de dorazila v Německu i do Lidlu. Tedy ne do vlastního kamenného obchodu, ale na e-shop diskontního řetězce. Ve spolupráci s berlínským start-upem Vehiculum si u Lidlu Němci budou moci pronajmout Fiat 500.

V pilotním programu chtějí obě společnosti do konce dubna takto udat maximálně tisíc pětistovek. Vlastní "prodej" má zabrat jen 15 minut. Zákazník si auto nakonfiguruje, což není nic složitého, protože si vybírá jen barvu (červenou, bílou, černou nebo šedou), délku pronájmu, kilometrový nájezd a dodatečné služby. Samotná smlouva se včetně kontroly toho, jestli je nájemce dostatečně solventní, uzavře on-line.

Cena pronájmu přitom není nikterak závratná. Za základní balíček se platí 89 eur (cca 2300 korun) měsíčně, se všemi příplatkovými službami vyjde fiátek na 164 eur (4200 Kč). V takovém případě kryje poplatek vše od pojištění, servisu až po sadu zimních pneumatik. To není vysloveně špatná nabídka, nejlevnější pronájmy adekvátního Fiatu 500 na německém serveru LeasingMarkt.de vycházejí na 99 eur (tedy asi 2500 Kč).

Výbava je navíc dostatečná - Fiat z Lidlu má klimatizaci, kožený multifunkční volant, zadní parkovací senzory a rádio s Bluetooth handsfree. Pod kapotou je základní benzinová jednadvojka o výkonu 69 koní. Jednoduchý motor, který je ideální pro městský a příměstský provoz. Nevýhodou je nutnost si auto vyzvednout v Berlíně, Erfurtu nebo Halle.

Dočkají se aut z diskontu i Češi? "V České republice zatím podobnou aktivitu neplánujeme," uvedla na dotaz Aktuálně.cz mluvčí řetězce Zuzana Holá.

 

Právě se děje

Další zprávy