Koncept Toyota Yaris Hybrid R vychází z třídveřové varianty modelu Yaris. Vůz s pohonem všech kol bude mít celkem čtyři motory: výkonný zážehový motor 1,6 l GRE a tři elektromotory.
Základních 300 k pro pohon předních kol dodává zážehový motor o objemu 1,6 l vyhovující předpisu pro Global Race Engine. O inteligentní pohon zadní nápravy se starají dva elektromotory o výkonu 2x60 k, každý pro jedno kolo. Zážehový motor má přímé vstřikování paliva, speciálně vyvinuté společností Toyota Motorsport v souladu s pravidly FIA, který se má využívat v nejrůznějších disciplínách motoristického sportu. Elektromotory jsou shodné s jednotkou v Toyotě Yaris Hybrid.
Podobně jako u závodního modelu TS030 HYBRID se energie zužitkovaná během brzdění ukládá do vysokokapacitního kondenzátoru, který se vyznačuje vyšší energetickou hustotou a schopností rychlého dobíjení a vybíjení. Proto se hodí zejména ke sportovnímu nasazení na závodních tratích. V režimu jízdy po běžných silnicích uvolňuje kondenzátor rekuperovanou energii po dobu až 10 sekund s omezením výkonu na 40 k. V režimu pro závodní okruhy dosahuje dvojice zadních elektromotorů celkového výkonu 120 k po dobu až 5 sekund.
Třetí elektromotor o výkonu 60 k plní roli pokročilého systému řízení trakce. Je umístěn mezi spalovacím motorem a šestistupňovou sekvenční převodovkou. Funguje jako generátor energie během zpomalování, kdy dodává energii do vysokokapacitního kondenzátoru, nebo během akcelerace, kdy přímo dodává energii zadním elektromotorům. Druhý režim nastává pouze když výkon a točivý moment motoru překračuje záběrové schopnosti předních kol.