"To se zatím nikomu nepovedlo." Renault jede na zlaté vlně, záda mu kryje Dacia

"To se zatím nikomu nepovedlo." Renault jede na zlaté vlně, záda mu kryje Dacia
Renault, Dacia, Alpine. Všechny tři značky tvoří skupinu Renault.
Zdeněk Grunt je jejich ředitelem v Česku.
Letos se Renault chystá na důležité premiéry malých elektrických modelů.
Zdeněk Grunt (vlevo) a šéf Clusteru East značky Renault Fabien Goulmy pózují před novým Renaultem 5. Zobrazit 6 fotografií
Foto: Jakub Stehlík
Jakub Stehlík Jakub Stehlík
7. 2. 2025 14:28
Češi při výběru auta stále častěji volí Renault. Zatímco v posledních letech táhla domácí prodeje značky hlavně lehká užitková vozidla, loni získala větší pozornost zákazníků i osobní auta. Dobře nabito má i sesterská Dacia - nový model Bigster, který značka uvede letos, nabídne kromě nízké ceny i dosud nevídané prvky výbavy.

Čtvrteční bilanční konference značek Renault, Dacia a Alpine se nesla ve velkém stylu. Vyzdobený prostor Nové spirály na pražském Výstavišti, na otočném pódiu pak tři zajímavá auta, z nichž dvě ještě ani nestačila promluvit do prodejních statistik.

"Dacia Sandero byla loni nejprodávanějším autem v Evropě, Renault Clio skončil na druhém místě," pochvaloval si ředitel českého zastoupení všech zúčastněných značek Zdeněk Grunt. V tuzemsku pak významně rostl zejména Renault, který loni prodal o 38 procent víc osobních aut než v roce 2023.

U Renaultu, který Grunt označil za nejprodávanější francouzskou značku na českém trhu, rostl zájem hlavně o elektrické a elektrifikované vozy s přídomkem E-Tech. Jejich prodej meziročně stoupl o 78 procent. A to automobilka ještě ani nestačila uvést dlouho očekávanou retro novinku R5, která měla ve Francii impozantní prodejní nástup už v prosinci. V druhé polovině roku navíc dorazí další vzpomínkové auto na baterky, Renault 4.

Prvenství na českém trhu v kategorii lehkých užitkových aut si Renault drží dlouhodobě, do karet mu hraje schopnost široké nabídky individuálních úprav. Nová generace Renaultu Master navíc získala ocenění Evropský van roku 2025: "Začátek letošního roku vyšel Renaultu fantasticky," neskrývá nadšení Grunt, "dvojité ocenění, van roku pro Master a auto roku pro Renault 5, je pro nás důvodem k velké radosti".

Grunt zároveň připomněl, že titul Evropské auto roku získal Renault i loni, tehdy bodoval s elektromobilem Scenic. "Obhájit prvenství v této prestižní soutěži dvakrát po sobě, to v minulosti dokázal jen Fiat. Naše značka však navíc přidala vítězství i v kategorii užitkových aut. A to se dosud nikomu nepodařilo."

O pětinu aut víc než v roce 2023 prodala loni v Česku i sesterská Dacia. Nejprodávanějším modelem je Duster, který si loni pořídilo 4690 tuzemských motoristů.

Na český trh navíc letos dorazí ještě o číslo větší SUV s názvem Bigster. To zaujalo nejen nízkou základní cenou 549 tisíc korun, ale i prvky výbavy, které dosud žádný vůz rumunské značky nenabídl: dvouzónovou klimatizací, elektrickým víkem kufru nebo dvoubarevným lakováním karoserie.

Nabídku značky Alpine, rovněž patřící pod křídla Renaultu, posílí nový elektrický model A290. Jedná se o sportovnější verzi Renaultu 5, která se spolu s ním může pyšnit titulem nejlepšího evropského auta.

První český showroom otevřela Alpine v roce 2022 v Praze, loni přibyl druhý v Brně. "Celkem jsme za dobu působení značky v Česku prodali 53 aut, což se možná nezdá být mnoho. Ale je to víc, než Alpine za stejnou dobu prodala v Rakousku," zhodnotil výsledky exkluzivní značky Zdeněk Grunt.

 

Právě se děje

Další zprávy