To nejlepší ze srazu Škody 1203. Pečlivě zrenovovaná sanita nebo zachovalý obytňák stoupají na ceně

To nejlepší ze srazu Škody 1203. Pečlivě zrenovovaná sanita nebo zachovalý obytňák stoupají na ceně
Zatímco v socialistickém Československu jich na silnici bylo plno, v devadesátých letech začaly rychle mizet. Někteří nadšenci to neslyší rádi, ale Škody 1203 byly tak trochu zastaralé už v době svého uvedení, měly klasickou koncepci, tedy pohon zadních kol a motor s převodovkou vpředu. A byly velmi poruchové.
Jenže v Československu byl po užitkovém automobilu tohoto typu obrovský hlad. Škoda 1203 se vyráběla téměř v nezměněné podobě 30 let. Prvních 12 roků v ANZP Vrchlabí, poté byla výroba ještě přesunuta do trnavského závodu TAZ. 
Navzdory poruchovosti a rychle korodující karoserii si ale dokázala získat i srdce nadšenců, kteří v dnešní době vlastní 1203 pro radost.
Ti se sešli o prvním dubnovém víkendu v Muzeu Výtopna Zdice (vedle krásné točny ve Zdicích stojí tato Praga S5T). Sraz měl připomenout i to, že 1203 letos slaví 50 let od svého uvedení.
Mezi zajímavé kousky na srazu patřily tyto dvě dvanáctsettrojky ve velmi dobrém stavu. Dojely do Zdic po vlastní ose z Olomouce za šest hodin.
Foto: Eva Srpová
Eva Srpová Eva Srpová
10. 4. 2018 6:46
Dvanáctsettrojka letos slaví padesátileté výročí. Ve výtopně ve Zdicích u Berouna se o prvním dubnovém víkendu konal sraz fanoušků dnes už legendárního československého užitkového auta. Mezi nejpečlivěji zrenovované kusy patřila sanitka, která do Čech přijela po vlastní ose z Olomouce. Její majitel vlastní také 1203 valník s výrobním číslem jedna.
 

Právě se děje

Další zprávy